fallback

MINI показа най-бързия модел в историята си

Версията John Cooper Works GP има 306 к.с. под капака си

Ако трябва да бъдем честни, още през лятото MINI разкри съществуването на John Cooper Works GP. Тогава британците разкриха, че екстремният хот-хеч е станал най-бързият представител на марката на "Нюрбургринг", като е завъртял една обиколка на Северната дъга за около 8 минути. Така автомобилът попада в компанията на модели като Dodge Viper SRT-10, Porsche 911 Turbo (996) и BMW M5 Competition (F10). 

Сега компанията разкри и техническите характеристики на най-бързия модел в своята история, които са още по-впечатляващи. Хечбекът ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,2 секунди, което е с 0,5 секунди по-бързо от Honda Civic Type R. При това в MINI не са поставили ограничител на скоростта и компактният триврат модел развива 265 км/ч. Така на практика "минито" е по-бързо от BMW M5, ограничено електронно на 250 км/ч.

Под капака на машината е поставен 2,0-литров бензинов турбомотор с 306 к.с. и 450 Нм въртящ момент, достъпен при 1750 об/мин. Това е със 75 к.с. повече, отколкото има под капака на стандартния Mini JCW. Агрегатът, който се поставя още на новото BMW 1-Series и на MINI Clubman JCW, работи с 8-степенна автоматична скороста кутия и механична блокировка на диференциала. Той е доста променен, като са му поставени нова всмукателна и изпускателна системи, преработени турбини и различни системи за смазване и охлаждане, които издържат на по-високи натоварвания.

Окачването на хот-хеча също е "пипнато" от инженерите на MINI. Пътният просвет е намален с 10 мм, поставени са нови пружини и амортисьори, както и стабилизатори за напречна устойчивост. За да може всичко това да бъде поставено на хот-хеча е увеличено разстоянието между колелата. 

Системата за стабилизация е получила допълнителен режим GP, който дава повече свобода на водача. В този случай електрониката се намесва по-късно. Усилена е и спирачната система за автомобила, като са поставени 360-милиметрови дискове. Джантите са 18-цолови с тегло под 9 кг. и гуми с размери 225/35.

В салона впечатление правят спортните кресла и волан. Задният ред седалки, както и част от шумоизолацията са премахнати за постигане на по-ниско тегло. Част от елементите в интериора са направени на 3D-принтер.

Още снимки - вижте в галерията.

Дебютът на хот-хеча ще се състои на 22 ноември в Лос Анджелис, а производството на модела ще се осъществява в завода на MINI в Оксфорд. Компанията ще направи само 3000 бройки от този автомобил, като доставките до крайни клиенти започват през март догодина.

Още снимки - вижте в галерията.

Снимки: MINI

 

 

fallback
  • #1
    Неук ( преди 4 години )
    Мисля, че настоящото ограничение на м5 е 260, а не 250, а и във версията компетишън то може да се премахва ( естествено след доплащане)
fallback
Последни