Ако трябва да бъдем честни, още през лятото MINI разкри съществуването на John Cooper Works GP. Тогава британците разкриха, че екстремният хот-хеч е станал най-бързият представител на марката на "Нюрбургринг", като е завъртял една обиколка на Северната дъга за около 8 минути. Така автомобилът попада в компанията на модели като Dodge Viper SRT-10, Porsche 911 Turbo (996) и BMW M5 Competition (F10).
Сега компанията разкри и техническите характеристики на най-бързия модел в своята история, които са още по-впечатляващи. Хечбекът ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,2 секунди, което е с 0,5 секунди по-бързо от Honda Civic Type R. При това в MINI не са поставили ограничител на скоростта и компактният триврат модел развива 265 км/ч. Така на практика "минито" е по-бързо от BMW M5, ограничено електронно на 250 км/ч.
Под капака на машината е поставен 2,0-литров бензинов турбомотор с 306 к.с. и 450 Нм въртящ момент, достъпен при 1750 об/мин. Това е със 75 к.с. повече, отколкото има под капака на стандартния Mini JCW. Агрегатът, който се поставя още на новото BMW 1-Series и на MINI Clubman JCW, работи с 8-степенна автоматична скороста кутия и механична блокировка на диференциала. Той е доста променен, като са му поставени нова всмукателна и изпускателна системи, преработени турбини и различни системи за смазване и охлаждане, които издържат на по-високи натоварвания.
Окачването на хот-хеча също е "пипнато" от инженерите на MINI. Пътният просвет е намален с 10 мм, поставени са нови пружини и амортисьори, както и стабилизатори за напречна устойчивост. За да може всичко това да бъде поставено на хот-хеча е увеличено разстоянието между колелата.
Системата за стабилизация е получила допълнителен режим GP, който дава повече свобода на водача. В този случай електрониката се намесва по-късно. Усилена е и спирачната система за автомобила, като са поставени 360-милиметрови дискове. Джантите са 18-цолови с тегло под 9 кг. и гуми с размери 225/35.
В салона впечатление правят спортните кресла и волан. Задният ред седалки, както и част от шумоизолацията са премахнати за постигане на по-ниско тегло. Част от елементите в интериора са направени на 3D-принтер.
Още снимки - вижте в галерията.
Дебютът на хот-хеча ще се състои на 22 ноември в Лос Анджелис, а производството на модела ще се осъществява в завода на MINI в Оксфорд. Компанията ще направи само 3000 бройки от този автомобил, като доставките до крайни клиенти започват през март догодина.
Още снимки - вижте в галерията.
Снимки: MINI