fallback

Японци направиха най-мощния сериен автомобил в света

Хиперколата Aspark Owl задмина дори Lotus Evija с неговите 2000 к.с.

Компанията Aspark, чийто основен бизнес е подборна персолана, показа на автосалона в Дубай серийна версия на електрическата си хиперкола Owl. Първият японски автомобил от този клас получи задвижващ агрегат с мощност над 2000 к.с. и забележителна динамика. Ускорението от 0 до 97 км/ч (60 мили) отнема 1,69 секунди.

По пътя си към серийно производство Aspark Owl е получил стандартни външни огледала с вградени камери, допълнително остъкление от страната на шофьора, активно задно антикрило, което се вдига при скорост от 150 км/ч, а същата така и впечатляващ салон.

Шасито на хиперколата има специални зони на деформация, като е направено от въглеродни нишки и неръждаема стомана. То тежи 120 кг. Панелите на каросерията са от армиран полимер, като добавят още 60 кг. Общото тегло на автомобила е 1900 кг. при височина от 99 см.

Показаният във Франкфурт концептуален модел на "Сова"-та (така се превежда името на модела) развиваше мощност от 435 к.с. После беше представен прототип с 1000 к.с., но серийният вариант е форсиран до 2040 к.с. и 2000 Нм. Това прави японската хиперкола най-мощната серийна машина в света. Тя превъзхожда Pininfarina Battista, Rimac C_Two (двата имат по 1900 к.с. и 2300 Нм) и досегашния лидер Lotus Evija, който разполага с 2000 к.с и 1700 Нм).

Силовият агрегат на Aspark Owl се състои от 4 синхронизирани мотора на постоянни магнити и 800-волтова тягова батерия с 64 кВт/ч. В пика си акумулаторът доставя 1300 киловата, като от 44-киловатов терминал може да бъде зареден напълно за 80 минути. Колата разполага и със специална система, която защитава от прегряване. 

Хиперколата може да достигне скорост от 300 км/ч за 10,6 секунди, а максималната скорост е 400 км/ч. Пробегът с едно зареждане на батериите е 450 км. Окачването е хидравлично, като пътният просвет може да се променя в диапазона 80-160 мм. Owl има 4 режима на движение - градски, дъжд/сняг, спортен и максимално ускорение. В оборудването има комплекс от асистиращи системи, климатик, мултимедия, 4 дисплея и безключов достъп.

Още снимки - вижте в галерията.

Производството на Aspark Owl ще бъде съсредоточено в завода Manifattura Automobili Torino. Колата струва 2,9 млн. евро, като нейният тираж ще бъде ограничен до 50 бройки. Поръчки вече се приемат.

Снимки: Aspark

 

fallback
  • #8
    Ахмед Мерчев ( преди 4 години )
    Слабаци. Дори най-слабият Алиено Арканум е по-мощен. И доста по-бърз - развива 488 км/ч. Да не говорим, че е и в пъти по-евтин.
  • #7
    Фифо ( преди 4 години )
    Много интересно - дизайнът на тази кола много прилича на този на Nissan R390 GT1, особено на road car версията, която е една от най-големите тупалки от 90-те години на миналия век. Много добър ход от тяхна страна. Хубавото винаги си е хубаво.
  • #6
    kron ( преди 4 години )
    Изненадата за мен е, че все пак го осъществиха този проект. Видях прототипа във Франкфурт преди 2 години, но мислех, че с това са приключили. Явно са си работили тихичко по него и без много фанфари "ние ще" и "ето ви 5 квадратни сантиметра от заден фар за тийзър" директно показват крайния продукт.
  • #5
    112 ( преди 4 години )
    То и Епъл произвеждат в Китай но проектирането не е там нали...
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Японска, но завода в Италия?
  • #3
    Ами ( преди 4 години )
    Жълт пластмасов ковчег!
  • #2
    Japan ( преди 4 години )
    Радва ме този момент, как си траят японците, и в един момент БУМ. Като казвам "японците" нямам впредвид масовката toyota honda.... а просто този велик народ. Било ми е странно когато прочета коментари, да се сравняват японските автомобили с някакви технологично изстанали производители. Такива които още си вярват в TDI, DCI и други Д-ИЙ(конче).Технологии, развитие - ЯпонияНе случайно слънцето изгрява там първо.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    300 км/ч за 10,6 секунди, това вече е направо лудост, направо не мога да си го представя, какво ли ще е усещането ?
fallback
Последни