fallback

Tesla скрила умишлено риска от самозапалване на моделите си

Властите в САЩ започват разследване, компанията заплашена от над 100 млн. долара глоба

Американската държавна агенция за пътна безопасност (NHTSA) обяви, че ще разследва Tesla заради предполагаеми дефекти на батерията, които, както се твърди, са довели до самозапалването на определени бройки Model S и Model X.

Производителят на електрически автомобили е обвинен от група американски собственици на въпросните модели, произведени между 2012 и 2019 г., че е маскирал дефектите чрез актуализация на софтуера. Жалбата с настояване NHTSA да вземе нещата в свои ръце е връчена от адвокат Едуард Чен, който представлява засегнатите собственици.

В жалбата се посочва, че след актуализирането на софтуера през май тази година, пробегът на моделите започнал постепенно да пада със средно 12%. Един от собствениците няколко месеца се опитвал да получи разяснения от самата Tesla и след като не получил удовлетворителен отговор, решил да потърси други собственици на моделите, за да изготвят колективен иск. Адвокат Чен пък посочва, че "Tesla използва безжични актуализации на софтуера, за да маскира или напълно скрие потенциално често срещан и опасен проблем с батерията в своите превозни средства."

Засега компанията трябва само да предостави на NHTSA обширна документация за причините за актуализацията на софтуера, както и детайлна справка за всички автомобили, които е произвела за продажба или отдаване под наем на територията на САЩ. Има също така въпроси относно ситуации с материални щети, пожари, телесни наранявания или пълно унищожаване на въпросните превозни средства. NHTSA иска доклади по жалби, досъдебни искове и съдебни дела, свързани с подобни събития.

Tesla трябва да предостави всички документи до 28 ноември 2019 г. под заплахата от граждански глоби, които могат да варират от 22 339 долара на ден до максимум 111 642 265 долара. Тоест, за компанията е по-добре да отговори на въпросите. След като NHTSA получи всичко необходимо, тя ще проведе разследване, за да определи дали Tesla трябва да отзове всички коли, които биха могли да се самозапалят или целта на целта на въпросните софтуерни актуализации е била да удължи живота на батерията.

fallback
  • #10
    AC off ( преди 4 години )
    Умния..разхода бил нисък.. случайно да ти хрумва че нито един апартамент стандартен дори в кооперация с гаражи има стандартно 12 kw линия в гаража. Т ивръзвай по 1 път в седмицата 12 kw консуматор па да видим колко ще е евтинко.Отделно ценичката на тесличката. 175 к лв. от тях извади 45 к лв за една нова Шкода..остават 130 к лв за гориво.До 100 к км,ти трябват 13750 лв гориво.кво излиза..ми до 130 к ? А тук не се виждат каско..и ток ? Ох въй...еко ?
  • #9
    Спесимен ( преди 4 години )
    Има, ама какво от това? И не са ядрени реактори, а радиоизотопни термоелектрически генератори. На няколкостотин кг. дават няколкостотин вата електричество и 10-20 пъти повече топлина.Работят с редки изотопи и са подходящи за сателити в дълбокия космос, защото осигуряват топлина, надеждни са дълго време."specific power" при литиевите батерии 250-500w/kg (клони към 750), плътност 250. Засега нищо не ги бие от презареждаемите особено ако вземем предвид и броя на циклите на зареждане.
  • #8
    к. к. ( преди 4 години )
    Колко е пробегът на теслата с най-мощната батерия на магистрала при скорост 150-160 км/ч?
  • #7
    RD ( преди 4 години )
    И аз съм чел за мини атомни реактори в "Трудно е да бъдеш бог " на братя Стругацки. Сигурно има.
  • #6
    Спесимен ( преди 4 години )
    Номер 4 имаш ли представа какви глупости си написал?
  • #5
    ( преди 4 години )
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Литиевите батерии са калпава и остаряла технология. Просто е много странно защо точно литиевите батерии се наложиха на пазара последните 20г години при положение че още от 70-те години на миналия век има далеч по добри алтернативи.Военните и НАСА измислиха батерии които издържат десетилетия без зареждане но поради някаква причина тези технологии така и не стигнаха до масовия пазар и продължават да си ги държат само за специални цели. Другата разботка която крият са микро ядрените реактори.
  • #3
    Уточнение ( преди 4 години )
    Бай Мъск слага около 3 пъти по-малко Кобалт за сметка на Никела. За икономия. Да, ама така батерията става по-нестабилна. И преди съм го писал. Да видим ...
  • #2
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Гринго не е глупав като еврогееца. Гринго си подкрепя компаниите, докато еврееца налага кви ли не простотии на европейските производители и ги води към фалит и изкупуване от китаците. Гринго си знае интереса!
  • #1
    RT ( преди 4 години )
    Много скромничко само 100млн , а ако беше чужда компания?
fallback
Последни