fallback

Nissan Leaf получи задвижване на четирите колела

Такава версия ще се появи при следващото поколение на електромобила

Епохата на класически хот-хечове с бензинови двигатели постепенно отива към края си, като рано или късно те ще бъдат заменени от електрически аналози. В Nissan явно се готвят за това и показаха опитен прототип на базата на електомобила Leaf e+,  който след време ще се превърне в конкурент на бензиновите модели.

Машината е получила нов заден модул, като вместо досегашната "греда" е поставено независимо окачване. Като добавка на задния мост е монтиран и отделен електромотор. Сумарното двата електрически двигателя развиват 308 к.с. и 680 Нм, като от Nissan засега не разкриват други технически характеристики.

Стандартният Nissan Leaf e+ разчита на 218 к.с. и 340 Нм, което позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 6,9 секунди. Близо двуктратното увеличение на мощността със сигурност ще направи електромобила много бърз, като той ще получи и система за управление на векторната тяга, която ще е свързана поотделно с всяко колело.

Това не е първият подобен опит за създаване на спортен електрически хечбек в рамките на алианса Renault-Nissan-Mitsubishi. Преди 2 години компанията Renault представи концептуалния модел Zoe e-Sport, който е проектиран на същия принцип - два електромотор, по един на всяка ос. Сумарно те развиват 460 к.с. и позволяват ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,2 секунди.

Версията на Leaf с два електромотора обаче ще се появи едва при следващото поколение на модела. От Nissan вече обявиха, че именно то ще предложи "пробив" в областта на електрически автомобили.

Снимки: Nissan

fallback
  • #1
    E ( преди 4 години )
    При векторно управление (torque vectoring) на моторите (Rimac, SLS AMG E-cell) имаме тяга или спиране на всеки мотор с честота 100 пъти в секунда. Това означава, че колата може да реагира на ВСЯКА песъчинка по асфалта, че външните колела в завоя ускоряват, докато вътрешните спират и точно след една стотна от секундата може да стане точно обратното. Или пък 3 да ускоряват, докато едно спира. Никои диференциали и предавки не могат да постигнат това посмъртно. Въпрос на време пилотите да се убедят.
fallback
Последни