Епохата на класически хот-хечове с бензинови двигатели постепенно отива към края си, като рано или късно те ще бъдат заменени от електрически аналози. В Nissan явно се готвят за това и показаха опитен прототип на базата на електомобила Leaf e+, който след време ще се превърне в конкурент на бензиновите модели.
Машината е получила нов заден модул, като вместо досегашната "греда" е поставено независимо окачване. Като добавка на задния мост е монтиран и отделен електромотор. Сумарното двата електрически двигателя развиват 308 к.с. и 680 Нм, като от Nissan засега не разкриват други технически характеристики.
Стандартният Nissan Leaf e+ разчита на 218 к.с. и 340 Нм, което позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 6,9 секунди. Близо двуктратното увеличение на мощността със сигурност ще направи електромобила много бърз, като той ще получи и система за управление на векторната тяга, която ще е свързана поотделно с всяко колело.
Това не е първият подобен опит за създаване на спортен електрически хечбек в рамките на алианса Renault-Nissan-Mitsubishi. Преди 2 години компанията Renault представи концептуалния модел Zoe e-Sport, който е проектиран на същия принцип - два електромотор, по един на всяка ос. Сумарно те развиват 460 к.с. и позволяват ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,2 секунди.
Версията на Leaf с два електромотора обаче ще се появи едва при следващото поколение на модела. От Nissan вече обявиха, че именно то ще предложи "пробив" в областта на електрически автомобили.
Снимки: Nissan