IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Nissan Leaf получи задвижване на четирите колела

Такава версия ще се появи при следващото поколение на електромобила

Nissan Leaf получи задвижване на четирите колела

Епохата на класически хот-хечове с бензинови двигатели постепенно отива към края си, като рано или късно те ще бъдат заменени от електрически аналози. В Nissan явно се готвят за това и показаха опитен прототип на базата на електомобила Leaf e+,  който след време ще се превърне в конкурент на бензиновите модели.

Машината е получила нов заден модул, като вместо досегашната "греда" е поставено независимо окачване. Като добавка на задния мост е монтиран и отделен електромотор. Сумарното двата електрически двигателя развиват 308 к.с. и 680 Нм, като от Nissan засега не разкриват други технически характеристики.

Nissan Leaf 4x4

Стандартният Nissan Leaf e+ разчита на 218 к.с. и 340 Нм, което позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 6,9 секунди. Близо двуктратното увеличение на мощността със сигурност ще направи електромобила много бърз, като той ще получи и система за управление на векторната тяга, която ще е свързана поотделно с всяко колело.

Това не е първият подобен опит за създаване на спортен електрически хечбек в рамките на алианса Renault-Nissan-Mitsubishi. Преди 2 години компанията Renault представи концептуалния модел Zoe e-Sport, който е проектиран на същия принцип - два електромотор, по един на всяка ос. Сумарно те развиват 460 к.с. и позволяват ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,2 секунди.

Nissan Leaf 4x4

Версията на Leaf с два електромотора обаче ще се появи едва при следващото поколение на модела. От Nissan вече обявиха, че именно то ще предложи "пробив" в областта на електрически автомобили.

Снимки: Nissan

0 от 500
  • #1
    7 rate up comment 0 rate down comment
    E ( преди 4 години )
    При векторно управление (torque vectoring) на моторите (Rimac, SLS AMG E-cell) имаме тяга или спиране на всеки мотор с честота 100 пъти в секунда. Това означава, че колата може да реагира на ВСЯКА песъчинка по асфалта, че външните колела в завоя ускоряват, докато вътрешните спират и точно след една стотна от секундата може да стане точно обратното. Или пък 3 да ускоряват, докато едно спира. Никои диференциали и предавки не могат да постигнат това посмъртно. Въпрос на време пилотите да се убедят.