Малко преди 90-те години и възхода на минивановете производителите търсят възможности да засилят сегмента на семейните автомобили. Plymouth в САЩ работи по третата генерация на Voyager и през 1989 показва изумителна концепция с футуристичен дизайн – Plymouth Voyager III. Тази трета генерация, която по-късно се преобрази в много по-рационален сериен модел, е втората внасяна в Европа.
Студията разполага с предница, която напомня на показания две години по-късно Pontiac Trans Sport. Големите стъклени повърхности напомнят също на Trans Sport, но в концепцията те са допълнени от интегриран стъклен покрив над цялата дължина на автомобила. Освен стъкления покрив, необичаен детайл е и двойният заден мост, който подсилва удължения силует.
Най-голямата особеност на автомобила е това, че той се състои от две части. Предната е буквално миниатюрна кабина с три седалки, която може да бъде използвана и като градски автомобил. По желание тя служи за кабина на миниван ако към нея бъде монтирано нещо като ремарке с още пет седалки, т.е. задната част на каросерията. Тази идея не изглежда глупава, особено в днешно време, когато търсим възможно по-леки и екологични автомобили.
Когато двете части бъдат събрани, задните колела на кабината се скриват под пластмасова част от каросерията, така че на пътя остават три оси. Всяка част от автомобила – кабината и каросерията – е оборудвана с четирицилиндров двигател. Двата агрегата са координирани електронно, за да предават тягата си независимо или едновременно. За съжаление от кабината има малко снимки, но една от тях показва щедър интериор в актуалния за края на 80-те стил.
Представянето на Plymouth Voyager III се състои на автосалона в Чикаго през 1990 г. и се счита за една от най-добрите идеи на дизайнера Том Гейл, автор на Dodge Viper и Plymouth Prowler, както и участник в създаването на Lamborghini Diablo.
Снимки: Motor1