fallback

Катастрофа сложи край на мечтата на първото "зелено" такси в Испания

Собственикът на електрическия Nissan Leaf не се отказва от идеята си

Името Роберто Сан Хосе Мендилуче едва ли говори нещо на повечето хора дори в родината му. Той обаче е първият таксиметров шофьор в Испания, който преминава на електромобил, след като през октомври 2011 г. си купува Nissan Leaf с 24-киловатова батерия. Роберто е съблазнен от ниските разходи - както за пътуване, така и за поддръжка на колата, и си поставя за цел да измине 300 000 км без нито капка бензин.

Ежедневният пробег на Мендилуче е 150-200 км, но понякога достига и до 300 км. Това се обяснява с факта, че таксиметровият шофьор работи не в големите Барселона и Мадрид, а в компактния Валядолид, където живее. Батерията почти не го ограничава, но все пак отказва далечните курсове, които са около 10% от поръчките.

Батериите на електромобила Роберто зарежда всяка нощ у дома си, а през деня оставя своя Leaf на едно от обществените станции във Валядолид, докато обядва. Колта не му създава проблеми, като заводският акумулатор е сменен, след като е постигнал своята цел и изминал 354 000 км. Тогава му идва на ум и по-амбициозна идея - да измине половин милион километра.

В този момент Роберто вече е много популярен сред колегите си, като прави всичко възможно да доказва предимствата на електромобила. Той създава акаунти в основните  социални мрежи, като непрекъснато публикува данни за пробега и за разходите за експлоатация, като целта му е да докаже, че този вид транспорт е надежден и евтин.

Таксиметровият шофьор от Валядолид обаче не успява да сбъдне мечтата си, след като неговият Nissan Leaf е буквално смачкан от BMW, което го удря с висока скорост. В този момент пробегът на електромобила е 392 000 км. Самият Роберто не е пострадал при удара и изтъква този факт като още едно предимство на електомобила. Той е категоричен, че следваща му кола пак ще е на ток, но се колебае дали това да е отново Leaf или Tesla Model 3.

Снимки: Motor1

 

fallback
  • #5
    444 ( преди 5 години )
    Бмв ***.от от испация. Дали са като българските бмв ***.оти?
  • #4
    хъммм ( преди 5 години )
    Баф ти каръка, можеше да му блъснат колата докато беше със старата батерия , а не 2 месеца след като се е изръсил няколко хилядарки за новаКато цяло , каквато и кола да е (на ток, дизел, газ) ако не й навърташ поне 30хиляди км на година си е загуба, защото годишните разходи повишават цената на км..
  • #3
    До учителя ( преди 5 години )
    Къртиш МиФки човек! Страхотно яувство за хумор и безкрайно точно казано!Евала.
  • #2
    112 ( преди 5 години )
    Да не си мислите че БМВ-то е оцеляло...
  • #1
    Учителя ( преди 5 години )
    Електрическите коли са изключително вредни за екологията и изобщо електроуредите...препоръчвам всички да си купите дизелови перални и дизелови прахосмукачки :)
fallback
Последни