fallback

Ще изчезнат ли всъдеходите и кросоувърите от големите градове?

Недоволството срещу тези машини са увеличава, но производителите са против

Вълната на недоволство от увеличаването на броя на всъдеходите и кросоувърите по улиците на Европа се засилва, като повод за това стана трагедия, разиграла се в центъра на Берлин на 14 септември. При инцидента загинаха четирима души, което накара все повече хора - от обикновени граждани до чиновници и политици да поискат този тип автомобили да бъдат забранени или поне да станат изцяло електрически. С това обаче не са съгласни производителите.

Бумът на продажбите на кросоувъри и всъдеходи беше разкритикуван от кмета на Франкфурт, където се провежда един от най-големите автомобилни салони в света. Като съобщава Automotive News, Пит Фелдман открито заяви, че градът му има нужда от повече автобуси и влакове, а не от кросоувъри, които замърсяват атмосферата (така той повтори изявлението на активистите от Greenpeace, които протестираха срещу изложението).

Думите на кмета обаче предизвикаха недоволство сред автомобилните производители. Търговският директор на Land Rover - Феликс Браутигам, заяви, че всеки човек трябва да има право на избор. Той беше подкрепен от изпълнителния директор на алианса PSA - Карлос Таварес, който е начело на Европейската автомобилна асоциация. Според него, производителите са били принудени от политиците да се насочат към кросоувъри, тъй като стандартите в ЕС са доста твърди към компактните коли и това е довело до изтласкването им от пазара.

А повод за възобновяване на дебата стана инцидент в центъра на Берлин, където водач на Porsche Macan загуби управление, качи се на тротоара и уби четирима човека - двама 20-годишни младежи (испанец и британец), 64-годишна германка и нейния 3-годишен внук. Засега полицията не съобщава причините за катастрофата, но тя накара политици и еколози да поискат мощните и големи всъдеходи да не бъдат допускани по улиците на градовете.

"Тези машини приличат на танкове и всяка грешка на шофьорите им поставя под заплаха живота на хората на улицата. Освен това те буквално "убиват" климата и така също застрашават живота и здравето на населението", категоричен е Стефав фон Дасел, кмет на района в Берлин, в който се е случила катастрофата.

Статистиката обаче сочи, че именно всъдеходите и кросоувъри са най-популярните видове автомобили на пазара на нови коли в Германия. През август техният дял е 22%, като се очаква само за тази година броят на продажби в страната да надмине 1 милион. Като цяло дялът им в Европа достига 37%.

Снимка: Jaguar

fallback
  • #9
    none ( преди 5 години )
    Не знам как е в Германия, но в България аз лично ще се кача на нещо различно от голям СУВ само когато започнат да взимат перманентно книжките на голфаджиите за глупостите които всеки ден гледаме. Преди това няма шанс. И 1000 лв. данък бих плащал (до миналата година плащах по 600 лв.), докато е пълно с едногънкови екземпляри нов внос, за които не важи закона за движение по пътищата. Които са го удряли отзад без спирачен път докато си вози децата ще ме разбере, на останалите не им го пожелавам
  • #8
    анонимен ( преди 5 години )
    чукча читатели обяснете какво общо имат данъчните ставки към разхода на гориво и крайно време е пътната такса да се калкулира в цената на горивото безумна глупост е винетна такса да се плаща отделно която да не е обвързана с изминати километри
  • #7
    анонимен ( преди 5 години )
    Форд 1.0 ми е горял с поне 3-4 литра повече от Тойота 2.0 на магистрала със 160. И 2-та бяха чисто нови рент-а-кари и ги карах по 3 месеца и 2-те.
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    #5 Дрънкаш простотии! Мощност и кубатура не са от чак такова значение в много случаи. В съседната статия за Шкодата нали виждаш с какъв мотор е. 3 цилиндров 1.0 литра маломощен миксер, който ти гарантирам, че харчи колкото 2.0 атмосферен, като го настъпиш, а по магистрала повече ще харчи гаранция. А ако го натовариш и качиш няколко човека ще харчи още повече. Пробвано е на практика. Всяка година до морето с приятелско сем.ходим заедно с колите.Неговата е 1 л моята 2 л.и моята харчи по-малко.
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    Goliama tragedia,no tova moje da stane i s electri4ka,te dori sa po tejki dori GLE
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    много правилно данъчни ограничения за мощност и кубатура и всичко ще се регулира за една годинаминимум 1 000 лв общински данък и гледай как всички ще се возят с обществен транспорт и ще се изчистят улиците от трашмобили
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    Точно така! Съгласен съм с Пена. Над 1500 кг тегло и да плащат яко, защото не само СУВ са тежки, а е пълно и с разни други шлепове с над това тегло. По този начин ще бъдат накарани производителите да правят по-леки и икономични коли.
  • #2
    пена ( преди 5 години )
    Решението е лесно. Ако колата е над 1500 кг. данъка Х 10.
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    Макан?! И с Панамера да беше, пак същото, жалко за загиналите. Колите са все по-тежки и оттам все по-мощни. Летящи крепости. Ама пълни с телевизири и таблети. Колите за шофьорите! За геймъри - ПС4 и подобни.
fallback
Последни