fallback

Great Wall ще прави нов завод в Европа

Компанията има амбици да продава електромобили и хибриди на Стария контиент

Китайскят холдинг Great Wall Motor обмисля изграждане нов завод в Европейския съюз, ако продажбите му на континент достигнат 50 000 бройки годишно. Това заяви президентът на компанията Вей Джианджън пред журналисти на автосалона във Франкфурт.

Компанията вече има опит от производството на автомобили в ЕС, след като през 2012 г. откри завод за сглобяване на SUV-модели, градски коли и пикапи в България (близо до Ловеч). Заради слабия интерес обаче предприятието беше затворено през 2017 г.

Сега в Great Wall търсят възможност за излизане на нови пазари, тъй като продажбите в Китай спадат и съответно това води до намаляване на печалбите. Засега компанията ще продължи да произвежда моделите си в Китай и оттам да ги изнася за други държави.

"Планираме продажбата на електрически и хибридни автомобили в Европа и когато техният брой надхвърли 50 000 годишно, ще построим завод в ЕС", заяви Вей, цитиран от агенция Reuters.

През юни тази година китайският холдинг откри завод в Тула (Русия), чийто капацитет е 80 000 автомобила на година. Great Wall има интерес и от стъпването на пазара в САЩ, но заради търговската война между двете държави, тези планове временно са отложени.

Ако намерения на компанията за откриване на завод в Европа се осъществят, тя ще е вторият производител, който ще стъпи сериозно на континента. Концернът Geely вече разполага с производствени мощности в Швеция и Белгия, както и със собствен завод в Беларус.

Снимка: Great Wall

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Имаме скелетите на старите български машиностроителни заводи като Балканкар,Кента, Мадара, корабостроителници с държавно участие които никой не подкрепя за съвместна работа с автомобилните компании.Самите те нямат печеливш модел от клас мини и супер мини и търсят държавни субсидии за да организират сглобки. Проблем е и кой ще работи и в кой механотехникум да обучава кадри.В Бургас 9 човека се борят за едно работно място, пристанище, транспортни трасета и пак не се вписваме.
  • #5
    барбарон ( преди 5 години )
    относно драскачите които не си правят труда да прочетат 2-3 реда Great Wall прекратиха дейноста си в Бг. (в европа) поради елементарната причина че двигателите им не можеха да покрият новите еко-норми въведени в ЕС.
  • #4
    Диян ( преди 5 години )
    Сега разбрахте ли защо vw няма да инвестира в Бг
  • #3
    Никола ( преди 5 години )
    Управниците съсипаха тези китайци в ловеч,сега искат и фолксваген да съсипят.в Бг нищо не вирее освен мафиотски структори...
  • #2
    .. ( преди 5 години )
    Смятайте, и китайците не ни искат...Не знам с какво, но сме им взели акула тотално.Баси излагацията...
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    В Ловеч имат разопаковачно хале :)И от сега ви казвам, ако ще го правят, този завод ще е в Сърбия.Първо, защото са си дружки по инициативата за One Road One Belt, и второ, защото в Сърбия има матриал за батериите.
fallback
Последни