Компанията BMW представи обновения хибрид 530e, който е получил по-голяма батерия и система за задвижване на четирите колела. Само на ток седанът вече може да измине до 57 км.
Повишението на ефективността и намаляването на разхода на гориво, който вече е 1,6 л/100 км вместо досегашните 1,8 л/100 км, са постигнати с помощта на нова батерия. Тя е със същите размери като досегашната, но капацитетът и се е повишил от 9,2 кВт/ч на 12. Акумулаторът е поставен под задните седалки, но багажникът е значително по-малък от този на стандартната "петица" - 410 литра срещу 530.
Силовият агрегат на BMW 530e се състои от 2,0-литров турбомотор с мощност 184 к.с. и 83-киловатов електрически двигател (113 к.с.). Сумарно това прави 252 к.с. и 420 Нм, които позволяват ускорение от 0 до 100 км/ч за 6,1 секунди (6,2 за версията 530e xDrive). Максималната скорост на хибрида е 235 км/ч, а пробегът само на ток варира от 46 до 57 км по цикъла WLTP.
Задвижващият агрегат се управлява от интелектуална система, която обработва данните от навигацията. Седанът има 3 режима на движение - автоматичен и два електрически. При последния - MAX eDRIVE, може да се ускори до 140 км/ч.
С помощта на сервиза BMW Connected някои от системите, в това число и климатикът, може да се управляват от смартфона. За BMW 530e се предлага адаптивно окачане, виртуален приборен панел с показване на данните за заряда и оставащия пробег, както и пълен набор от системи за подпомагане на водача.
Снимки: BMW