Печалбата на групата Volkswagen се увеличава с цели 30% през второто тримесечие на годината въпреки леко понижените продажби на основната й марка. Финансовите резултати бяха оповестени днес във Франкфурт. Заслугата за ръста е най-вече на успехите в доходния SUV сегмент, както и на пазарния ръст при дъщерните марки Porsche и Skoda.
Оперативната печалба на концерна нараства до 5.13 милиарда евро, спрямо 3.94 милиарда за същия период на 2018. В същото време продажбите на автомобили са 1.8% по-ниски на годишна база. Компанията потвърди прогнозите от началото на годината за минимум 5% ръст в приходите през 2019 и за марж на печалбата между 6.5 и 7.5 на сто. В момента маржът е около 7.2%.
Още догодина предвиждаме SUV моделите да надхвърлят 40% от общите ни продажби, обяви финансовият директор Франк Витер. "През миналата година те бяха 25% от глобалните ни продажби, а сега са 35%", подчерта той.
Повечето отделни марки в концерна отчитат ръст. Самата Volkswagen има 2.3 милиарда евро оперативна печалба, срещу 2.1 милиарда преди година (но тогава резултатите бяха накърнени от последните глоби по Дизелгейт).
Спад има единствено при Audi, чиято печалба е намаляла с половин милиард евро в сравнение с миналата година и сега възлиза на 2.3 милиарда. Обяснението е най-вече в затрудненията на компанията с навременното преминаване на WLTP тестовете.
Печалбата на Porsche расте с 2.5% до общо 2.1 милиарда евро.
Печалбата на Skoda расте до 824 милиона евро, а тази на Seat е 216 милиона евро, като и двете компании успяват с увеличени продажби да компенсират негативните ефекти от валутни курсове и поскъпнали суровини.
На плюс излиза и луксозната марка Bentley, която има 57 милиона евро печалба на фона на 80-те милиона загуба преди година.