Въпреки че е в челните редици на електрификацията, BMW ще продължи да инвестира в двигатели с вътрешно горене в обозримо бъдеще. Това завия пред журналисти главният технически директор на BMW Group Клаус Фрьолих по време на събитието BMW NextGen в Мюнхен тази седмица.
"Най-доброто предположение е за 30% продажби на електрифицирани модели (електрически автомобили и хибриди, които могат да се зареждат) до 2025 г. означава, че най-малко 80% от нашите превозни средства ще имат двигател с вътрешно горене", коментира Фрьолих, цитиран от Automotive News.
Според него, дизеловите автомобили ще оцелеят още поне 20 години, докато при бензиновите този срок ще бъде над 30 години. Причината е, че големи райони от Русия, Близкия Изток и западната част на Китай все още не разполагат с необходимата структура за електромобили. В същото време там се продават много нови коли.
"Преминаването към електрификация струва много на производителите. Електрическите автомобили все още са доста скъпи заради суровините, от които се правят батериите. Това ще продължи и положението дори може да се влоши, тъй като търсенето на тези материали ще се увеличи", каза още Фрьолих.
Техническият директор допълни, че въпреки продължаващото сериозно използване на двигатели с вътрешно горене, BMW сериозно ще намали портфолиото си от такива агрегати. От него ще отпаднат малките дизелови мотори, както и големите бензинови. Със сигурност компанията ще се откаже ог 1,5-литровия си агрегат с 3 цилиндъра, защото неговото привеждане към новите екологични стандарти в Европа е твърде скъпо. А той се предлага единствено на Стария континент.
Също така 6-цилиндровият дизел с мощност 400 к.с., който се поставя на 5-Series и 7-Series, няма да получи заместник. Причината отново е финансова - агрегатът е прекалено скъп и сложен за конструиране, тъй като разполага с цели 4 тубокомпресора. BMW ще продължи да развива мотори с 4 и 6 цилиндъра, но те няма да имат повече от 3 турбини.
Фрьолих потвърди, че дните на V12 двигателя са преброени. "Всяка година трябва да инвестираме сериозна сума, за да актуализираме този тип мотори, особено в Китай, за да може те да отговарят на стандартите за екология. В същото време, в цял свят продаваме около 5000 автомобила, в това число и модели на Rolls-Royce. Така актуализация на всеки един продаден мотор ни излиза хиляди евро", каза още един от шефовете в BMW.
Изненадващо, изпълнителният директор на BMW заяви също, че компанията работи върху бизнес-модел, който да запази бензиновия V8 двигател. Според Фрьолих, този мотор може да бъде много полезен като част от хибридна система, защото по този начин се постига висока мощност и същевременно по-ниски вредни емисии.