fallback

BMW M на ток ще има най-рано през 2025 г.

По-голямото им тегло е сериозна пречка за компанията

М-моделите на BMW ще станат изцяло електрически едва тогава, когато ще могат да предложат представяне на пътя или на пистата, конкурентни на актуалните коли от М-гамата на марката. Това обяви шефът по развитието на моделите на BMW Клаус Фрьолих, цитиран от списание Autocar.

„За M-моделите не е и никога няма да е важно само ускорението направо. Тези коли трябва да дават възможност за забавление и по завоите, а това прави теглото им ключов фактор – обясни Фрьолих. – Концептуалният M Next е с тегло 1600 – 1650 кг, което е приемливо за автомобил, доставящ сензационни забавления при каране. Серийният му еквивалент обаче ще тежи поне 2,1 тона, което е неприемливо за М-модел. Дотогава ще работим с конвенционални двигатели и plug-in хибриди, за да осигуряваме на клиентите това, което искаме да постигнем като представяне на пътя.”

Все пак Фрьолих призна, че М подразделението подготвя и електрически М-модели, които обаче трябва да влязат в производство към 2025 година.

„Част от определението на М дивизията е, че тук става въпрос не само за технологии, но и за представяне на пътя. Когато можем да осигурим това, ще можем да преминем от едното задвижване към другото”, допълни Фрьолих.

Според него обаче, батериите с твърдо тяло, за които се смята, че ще осигуряват същата мощност, но при два пъти по-ниско тегло и два пъти по-ниска цена, ще са готови за пазара след 2030 година.

fallback
fallback
Последни