fallback

Промени в челото по продажби в Европа

Два модела на Dacia правят фурор на пазара

Агенцията за анализи JATO Dynamics публикува данните за регистрация на новите автомобили на европейския пазар през май. В сегмента на кросоувърите има нов водач, а в първата тройка по продажби влиза нов модел. Любопитното е, че и двата автомобила са на румънския производител Dacia.

Хечбекът Sandero заема третото място по продажби за май с 22 234 бройки (+3,3% в сравнение със същия период за 2018 г.). Кросоувърът Duster пък вече е на 9-а позиция в общото класиране, като е новият лидер в сегмента на кросоувърите с 20 542 продажби (+21,6%). 

Водачът от преди година при SUV-моделите - Nissan Qashqai, е 19-и със 17 632 продажби (+10,3%). В своя клас японският модел е изпреварен от VW Tiguan (19 165, -13,7%), VW T-Roc (19 076, +38,4%), Renault Captur (18 500, -11,2%) и Peugeot 3008 (18 262, -5,3%).

Като цяло SUV-сегментът към момента заема 37,2% от пазара в Европа (+3,2%), а 81% от автомобилите от този сегмент са субкомпактни и компактни "паркетни" модели. Традиционните компактни хечбекци отстъпват позициите си, въпреки че техните представители Renault Clio и VW Golf все още заемат второ и първо място по продажби. През май техният резултат на пазарите в Европа е съответно 32 803 (+3,2%) и 35 972 (-11,8%) единици.

Спадът при VW Golf се обяснява не само със стремителното настъпление на кросоувърите, но и с предстоящото излизане на новото поколение на модела, което ще се появи в края на годината. Затова, не е изключено скоро Clio да изпревари своя съперник по продажби.

Прави обаче впечатление сривът на продажбите на хечбека Polo с -24,8%. Той се обяснява с вътрешния канибализъм, тъй като много от досегашните клиенти на модела предпочитат кросоувърите  T-Roc и T-Cross, които са с подобни размери. Освен това, подходът към дизайна на моделите на VW е еднакъв и те си приличат прекалено. За разлико от Renault, където Clio и Captur са на една платформа, но са доста различни на вид. 

В премиум-сегмента най-популярния модел през май е Mercedes-Benz A-Class, от който са продадени 17 306 единици (+48,4%). Това се обяснява с дизайна, която явно е по вкуса на европйските потребители, както и с широката гама задвижващи агрегати, предлагани от модела.

Сегментът на електромобилите е нараснал с цели 85%, но продължава да е доста скромен. През май са продадени едва 22 800 автомобила с нулеви вредни емисии, като най-популярният модел е хечбекът Renault Zoe (4031 продажби), който наскоро претърпя фейслифт.

При марките начело с голяма разлика от конкурентите е Volkswagen - 158 282  продажби (-7,3%). Следват Renault - 97 913 (-10%) и Peugeot - 89 638 (+2,8%). Най-голямо отстъпление има при Nissan - 32 795 единици(-18,2%). Общо през май са продадени 1,4 млн. нови коли в Европа, което е с 0,2% повече от преди година.

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Големи сте отворковци тук! Карате таралясници на 15 г. и на над 600 000 км. и пазарувате части втора ръка от моргите.
  • #7
    До долния ( преди 5 години )
    всъщност ти си зле! човека ти обяснява, че 80к Мерцедеси умножени по 10 пъти правят 800 000 съотносно дачийките. ама като не си завършили и 2-ри клас как да разбереш!?
  • #6
    до Математика ( преди 5 години )
    много си зле Гошее.. къде я видя тая дачия за 80000? Ако й напълнят багажника със златни кюлчета може да се доближи до тая цена. Сега правилната сметка - 18000 х 10 = 180 000 ;)
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    Много сте гоУеми тук да обяснявате как под Мерцедес/БМВ/Лексус не са коли. Ама като ги купувате на 10+ години и 300+к км заима няма 10к лв е лесно. Я извадете пари за нова да видим дали 50% от автопарка в БГ пак ще е лукс коли.
  • #4
    Математик ( преди 5 години )
    1 Мерцедес =10 дачии (ценово),следователно 80000 Х 10 = 800 000!800 000 >> 55 000.Забележка: >> = съотносно много по-голямо.
  • #3
    До долния ( преди 5 години )
    Прав си! Ширпотреба-прошляците се въдят като мишките. В геометрична прогресия ...
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    Голем фрусторе, Мерцедес е компанията измислила автомобила, със 130 годишна история и реноме до небето. Дачия е марка, произлязла от споразумение между държавната фирма рено и държавната администрация на комунистическа румъния във втората половина на 60-те, произвеждала единствено стари лицензни модели на рено и основно на рено 12 в продължение на повече от 30 години. Хайде сега кажи ми, дали 80-те хиляди бройки могат да се мерят с 55 хиляди на дачия...
  • #1
    Голем фрустор ( преди 5 години )
    Мерцедес дето струва колко 10 дачии продава над 80хиляди а дачия 55хиляди ...
fallback
Последни