fallback

Новият завод на Volkswagen - в Измир?

Турците посочиха какви предимства има страната им пред другия кандидат - България

Шансовете на Турция да приеме новия завод на Volkswagen са много по-големи от тези на другия кандидат - България. Това твърди шефът на Отдела за чуждестранни инвестиции към турската президентска служба Арда Ермут пред германския вестник Frankfurter Allgemeine Zeitung.

"Инвестиционните намерения на германските компании вече не се влияят така силно от политиката. Благодарение на настъпилото разведряване в отношенията между Германия и Турция, шансовете на Volkswagen да избере именно Турция за новия си завод се увеличават", съобщава на свой ред Deutsche Welle.         

Самият Ермут е главен съветник на турския президент Реджеп Таийп Ердоган за преките чуждестранни инвестиции и основен преговарящ с Volkswagen. Германският автомобилен концерн търси площадка за новия си завод, в който да произвежда моделите Karoq на Skoda и Ateca на Seat.

Разширяването на производствените мощности на германския концерн е особено наложително. Пред Handelsblatt шефът на Skoda, която е дъщерна фирма на VW, уверява, че могат да продават 100 хиляди автомобила повече, ако имаха съответния производствен капацитет. 

"Имаме потенциал да увеличи продажбите си до 2 милиона автомобила през следващите 10 години", казва пред германското издание Бернхард Майер. Миналата година са били произведени 1,2 милиона броя Skoda.

Турците искат това производство

От турска страна засега не съобщават никакви подробности относно хода на преговорите - за да не повлияе това на водените разговори. Анкара обаче определено се надява в бъдеще да бъде не само пазар, но и производител на въпросните марки автомобили.

През 2018 година VW е бил най-продаваният автомобил в Турция (67 000 бройки), към които трябва да добавим и 21 000 продадени броя Skoda. Сред първите 6 най-успешни в Турция марки - това са още Renault, Fiat, Ford, Toyota и Hyundai - VW е единственият, който няма своя производствена мощност в страната.

Политическото напрежение между Берлин и Анкара се отрази и на двустранните икономически отношения: през 2018 година германските преки инвестиции в Турция са спаднали до 350 милиона евро. На този фон инвестиция на Volkswagen, възлизаща на 1,3 млрд. евро, би била добре дошла за Турция.

Измир предлага само предимства

Според Frankfurter Allgemeine Zeitung, новият завод на VW може да бъде построен на 40 хектара площ край Измир. До 2001 г. от конвейерите там са слизали модели на Opel, преди General Motors да закрие това производство. Германското издание е научило, че се преговаря с турската страна за изграждането на железопътна линия от площадката до второто най-голямо турско пристанище - това в Измир. Освен това турската страна е предложила да се включи в инвестицията със 100 милиона евро.

Какви други предимства пред България изтъква турската страна - прочетете в Investor.bg

 

 

fallback
  • #7
    Стига ривали ( преди 5 години )
    Аре стига сте ревали за поредният експлоататор!Да не мислите, че Ваг ще ви позлати?Работил съм за тях и ви казвам, че са брутални експлоататори.Ще работите на три смени на непрекъснато работеща линия за максимум 2000 лв!Така че престанете с рева и сополите.... В България се инвестира само заради добрите печалби от унизителното заплащане. Това е българският бизнес.
  • #6
    Ko4o ( преди 5 години )
    То па един завод! Голяма работа.... иначе сериозно - никаква логика няма VW да избере Турция пред България за завода на Шкода. Първо Ердо е непредсказуем играч, второ - Европа не е забравила брътвежите, които хвърли по неин адрес и трето България е член на ЕС, което е основен коз в наша полза .
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    Турция е феодална държава с манталитет от 16 век. Което е идеално за инвеститор, който търси прости работници. Там хората знаят, че ако не бачкат, ще умрат от глад. България има шанс, само ако Меркел иска да изолира Турция и размаха пръст на Волксваген.
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    Гледам, че има някакъв гербераст тука и е нацвъкал по минусче на всеки, защото истината не е удобна явно. Комунистите и Путин са виновни нали, че поредният голям инвеститор ще инвестира в държава, която не е член на ЕС и с която имат големи политически противоречия. Смятайте колко сме зле щом ще предпочетат един диктаторски режим пред нас. Нашият диктатор е по-зле от бай Ердо явно...
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    В бойколандия никой не инвестира. Дори тези, които са го направили до сега напускат. Всеки може да се сети защо! Мафията си има държава. Факт!
  • #2
    То беше ясно ( преди 5 години )
    То беше ясно за всеки с малко мисъл в главата.Кой ще инвестира в място,което буквално изчезва ?Кой ще работи в него - евро роми или назобени батки ?Тук всичко е RIP !
  • #1
    112 ( преди 5 години )
    Едва ли ще се преборим с Турция, то се видя нивото с Литекс Моторс...
fallback
Последни