fallback

Уникална Alfa Romeo спечели Златната купа във Вила д'Eсте

Само пет бройки са били произведени от тази машина, проектирана от самия Виторио Яно

Фантастична Alfa Romeo 8C 2900B спечели Златната купа - тоест наградата на публиката и журналистите - на тазгодишното издание на Concorso d'Eleganza във Вила д'Eсте. Най-престижното събитие за класически автомобили се провежда край езерото Комо всяка година от 1929 насам, като в последното десетилетие организатор е BMW Group. Днес ще бъде обявена и голямата награда на журито.

Наградената Alfa е от 1937 година, една от едва 32 произведени от този модел. Неин собственик е американецът Дейвид Сидорик. Колата се задвижва от 8-цилиндров редови мотор с работен обем 2.9 литра и мощност 180 конски сили. Каросерията е тип Berlinetta, изработена в легендарното миланско ателие Carrozzeria Touring. Миналата година същата кола спечели наградата Best of Show и на престижния конкурс в Пебъл Бийч, САЩ.

Alfa Romeo започва да произвежда сериите 8С в началото на 30-те години. Конструктор на революционния за онова време осемцилиндров редови мотор е самият Виторио Яно, най-успешният инженер в Италия в епохата между двете войни (може да срещнете името и като Виктор Янош - син е на унгарски емигранти в Пиемонт). Агрегатът ползва два суперчарджъра тип Roots и два карбуратора Weber.

Първоначално колата е замислена основно за състезания. Енцо Ферари, който по онова време още не е създал собствена компания, поръчва три бройки 2900A за своя отбор, с които печели първо, второ и трето място на легендарното Mille Miglia през 1936. След дебюта си 8C печели и в четири поредни години 24-те часа на Льо Ман, карана от имена като Тацио Нуволари, Ролан Сомер и Луиджи Кинети.

През 1936 конструкторите на Alfa създават и 2900B - "цивилна" версия на състезателната кола, с доста повече удобства и с намалена мощност на двигателя. Предлага се в две версии - къса и дълга (Corto и Lungo). За онова време обаче колата е баснословно скъпа и поръчките са сравнително малко. Произведени са само 20 бройки от късата версия и 10 от дългата - и от тях само 5 са тип Berlinnetta. Още една е сглобена от части десетилетия по-късно.  

Още от историята на уникалната 8С вижте в галерията:

 

 

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Конкорсо и Пебъл Бийч са задължителни, ако обичаш автомобили
  • #2
    f ( преди 4 години )
    Не просто красота - изкуство ! Такива коли са били правени с любов и вдъхновение, не като сегашните лъскави ***, без грам чувство и елемент на индивидуалност. Респект към всички стари коли, произведени с индивидуалност!
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    абсолютна красота!
fallback
Последни