fallback

Ford освобождава 10% от всичките си работници

Компанията обяви нов етап от мерките за повишаване на печалбата. Потърпевши са главно германските заводи

Ford ще продължи политиката на драстично орязване на разходите, като съкрати около 10 процента от цялата си работна сила по света, потвърди официално американската компания вчера. Над 7000 от служителите с постоянни договори ще бъдат освободени, огромната част от които - в Германия. Този път обаче съкращенията ще засегнат и около 2300 от работниците в САЩ, твърди The Financial Times.

Главният изпълнителен директор на Ford Джим Хакет, който за миналата година получи от компанията възнаграждение от 17.7 милиона долара, включвайки и бонусите

Още в началото на годината главният изпълнителен директор Джим Хакет разкри плана, чиято цел е да спести 11 милиарда долара и да увеличи нормата на печалба, за което настояват акционерите.

До момента обаче Ford не смееше да говори за съкращения в САЩ, за да не си навлече гнева на президента Доналд Тръмп, избран най-вече заради обещанията си да възроди работните места в т. нар. "ръждив пояс" - някогашните машиностроителни центрове в Мичиган, Охайо, Пенсилвания и Индиана. Конкурентът GM бе много остро критикуван и дори заплашван от Тръмп заради решението си да затвори четири фабрики на американска територия.

"Ford е семейна компания и да се сбогуваме с колеги е трудно и емоционално", писа в писмо до работниците Джим Хакет (който миналата година получи почти 18 млн. долара възнаграждение). Според него обаче мярката била необходима, за да ускори малко процеса на вземане на решения в компанията и да я подготви за все по-бързото темпо, което ще изисква автомобилният бизнес в бъдеще.

Колкото и да са мащабни, тези съкращения едва ли ще са последни: те спестяват не повече от 600 млн. долара разходи, далеч от целта от 11 милиарда.

Следващата задача на Хакет е да измисли какво да прави с европейското и китайското поделения, които не носят очакваната от акционерите печалба. Според някои спекулации в момента отчаяно се търси купувач за Ford Europe, но няма сериозен интерес. Хакет вече обяви, че ще зачеркне и бизнеса с товарни автомобили в Южна Америка.

Най-засегната от съкращенията ще е работната сила на Ford в Германия, в заводите в Кьолн и Заарлуи

Друг начин за ограничаване на разходите ще е партньорството с Volkswagen, което засега се простира само до лекотоварните автомобили. Много анализатори обаче прогнозират, че Ford ще иска да използва и технологиите на VW в областта на електромобилите, за да не инвестира тепърва милиарди в създаването на собствени.

Отделно от това компанията безмилостно зачерква всички модели, които не носят добра печалба. От обширната в миналото гама от леки автомобили в САЩ сега са останали само два, цялото останало производство се пада на по-доходните пикапи и SUV.

 

fallback
  • #4
    . ( преди 5 години )
    До там води капитализмът... Тази мярка в краткосрочен план ще даде дивиденти, но в дългосрочен ще ги закопае!
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    Тази година 10%, a догодина 100%! Амин!
  • #2
    #1 втори опит: ( преди 5 години )
    Побъркан свят: в предишната статия "Daimler смята да засили съюзите с други производители, като в момента си партнира с Renault, Nissan и BMW,", а тези тук ще се събират повече с друг голям производител... Какво да очакваме: заради пустите печалби, които са единственият мотиватор, да останем само с 2-3 глобални авто-съюза, които да произвеждат само 2-3 модела (разбирай ламарини) SUV-та с еднакви двигатели ...пардон батерии и ел. мотори... вътре ли? Мириси казвам аз на таквази една скука... :-(
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    Отк
fallback
Последни