Въпреки спада в продажбите на световните автомобилни пазари германският концерн Volkswagen се е справил сравнително убедително през първите три месеца на годината. Консолидираните приходи от продажби са се увеличили с 3,1% до 60 млрд. евро през първото тримесечие, твърдят от компанията.
Оперативната печалба се понижила леко - от 4,2 млрд. евро на 3,9 млрд. евро. Това обаче включва редица специални ефекти, които правят сравнимостта с предходната година по-трудна.
"Повечето анализатори прогнозираха оперативна печалба на това ниво. При конкурента Daimler бе отчетен спад на печалбата от 16% в началото на годината", пояснява агенция DPA.
Подобно на всички други производители на автомобили Volkswagen е изправен пред по-слабо търсене по целия свят. Според анализ на пазарните изследователи от LMC Automotive световните продажби на леки и лекотоварни автомобили са се понижили с 6,7% до 22,5 млн. автомобила през първото тримесечие.
Особено на най-големия автомобилен пазар - Китай, отново има спад, за първи път след 20 години непрекъснат растеж. VW е лидер на пазара в Народната република с дял от около 18%. Броят на продадените превозни средства на компанията се е свил с 2,8% до 2,6 млн. автомобила през първото тримесечие.
Volkswagen оправдава сравнително доброто представяне през първото тримесечие, въпреки намаляващото търсене в глобален план, с няколко фактора. Групата е успяла да продаде повече превозни средства с по-високо и по-скъпо оборудване, което е направило възможно налагането на по-високи цени.
В рамките на своята трансформация Volkswagen търси място за нов завод в Централна и Източна Европа, в който ще се преместят производствата на Skoda Karoq и Seat Ateca. В същото време производството на Passat ще бъде преместено от Емден в завода на Skoda в Чехия, докато в заводите на VW в Цвикау, Хановер и Емден ще се асемблират електрически превозни средства.
Според последната налична неофициална информация компанията напредва с процеса на избор на местоположението за новия си завод в чужбина, а в шортлистата на кандидатите остават България и Турция. Очаква се по темата да заседава и Надзорният съвет на своето заседание на 14-и май, макар че решение може да не бъде взето и тогава.
Подробности за случващото се в концерна - четете тук.