fallback

Ще се завърнат ли малките коли?

Скоро 75% от населението на света ще живее в градовете

SUV моделите са предпочитаният избор на купувачите в цял свят от доста време насам. Допреди 20 години колите с претенции за по-сериозна проходимост бяха любими на фермерите и ловците, но след това тази мода стъпи и на нормалните пътища и оттогава насам става все по-популярна.

И все още не сме достигнали пика на популярността на SUV возилата, особено що се отнася до премиум сегмента – в следващите няколко години там ни очаква впечатляващ ръст.

В същото време автомобилните производители лансират нови и нови SUV модели, а маркетинговите им директори притеснено споделят, че все още има незаети ниши на пазара, където могат да се позиционират нови SUV модели.

Автомобилната индустрия, дизайнерите, които се трудят за нея и някои анализатори все още не могат да дадат конкретен отговор накъде ще поемат вкусовете на купувачите, когато SUV манията отмине. А и едва ли някой сега ще се наеме да прогнозира една толкова сериозна промяна, която, когато настъпи, ще промени физиономията на цялата индустрия.

Какво обаче ще се случи с тези пазарни сегменти, които се оказаха засенчени от ръста на SUV моделите? Някои от тях доскоро бяха доста важни и днес линеят, което притеснява автомобилната индустрия. А тук присъстват повече от известни модели. Но Renault вече изтегля Twingo от някои пазари, а на други този модел изобщо не се появи. Geely се сдоби с 50% в Smart, за да поеме щафетата от Mercedes и да изкара марката на печалба – нещо, което германците досега не успяха да сторят.

На салона в Ню Йорк луксозната марка на Hyundai Genesis представи концепта Mint, определен като „малък автомобил от Голямата ябълка”. Колата изглежда страхотно, но дали ще стигне до производство? От Genesis няма отговор на този въпрос, но пък оттам обясниха, че „премиум изпълнението няма размери”, както и че в компанията няма навика да създават концептуални модели само за забавление.

Вървим към времена, в които 75% от населението на света ще живее в градове – големи или по-малки. Това ще означава все повече зони с ограничения за автомобилите, които ще са и с все по-строги изисквания към нивото на вредните емисии. Което означава, че малките електрически коли, като Mint, могат да получат сериозен шанс за разцвет.

Още в началото на следващата година Honda ще представи такъв модел – серийната версия на E Concept. Но тук по-скоро става въпрос за опипваме на почвата, тъй като симпатичният мъник ще е скъп – поне 35 000 евро и ще се произвежда в ограничен тираж. Но пък ще се предлага с много и иновативни технологии, както и с богато оборудване.

Днес автомобилната индустрия се адаптира по-бързо от всякога. И ще е интересно дали сега няма да видим нов прочит на рецептата на сър Алек Исигонис от 1959 година, изпълнена с оригиналното Mini, но във вариант, пригоден за съвременните условия.

Рейчъл Бърджис, списание Autocar

 

fallback
  • #4
    до Хипста ( преди 5 години )
    ее ти си капитан... евала. Искам като порастна да стана като тебе..
  • #3
    Хипста ( преди 5 години )
    Карам СУВ рено каджар. Никой не може да ме накара да влеза пак в малка кола. Освен принудително със закон, забраняващ големите.Бих сменил само за форд Ф150.
  • #2
    Експерт ( преди 5 години )
    Глу.ак една малка кола до 64км в час е толкова сигурна колкото който и да е СУВ а над 64 км/ч в квото и да си ще ум.еш поради натоварването което изпитва тялото ти затова и краштестовете се правят със скорост 64 км/ч максимално допустимата за човешкото тяло.
  • #1
    fsdfdfdfdsf ( преди 5 години )
    То и сега масово се карат малки. Повечето хора ги карат, защото уж са по-удобни за паркиране, а за безопасност не мислят
fallback
Последни