fallback

Колко съвременен може да бъде един Trabant?

Студиото Вилнер представи своята доработка на легендарния модел

„Всеки роден преди 90-а година разпознава мигновено формите на Trabant. Това е автомобил, който е много повече от достъпна форма на транспорт. Той е символ на една ера на разделение, белязала съдбите на няколко поколения“, категорични са от българското студио Vlner, чийто последен проект е именно доработка на легендарния автомобил от времето на социализма.

Тази машината  често е наричана източногерманският VW Beetle, а екземплярът, влязъл във Vilner Garage, е един от от последните произведени. На мястото на двутактовия мотор на Trabant 601 е монтиран 1,0-литров агрегат от VW Polo MkI. Скоростите са преместени долу, като визията на Trabant 1.1. на практика остава същата, като на 601.

Салонът е обвит в текстил и дублирана кожа. Последната се нарича така заради меката подплата, което и придава специфичен обем и я прави също толкова приятна на пипане, колкото и за окото. Седалките са облицовани кожа "Ivory Soft", в средата е поставен кариран текстил, а подглавниците умишлено са оставени в оригинален вид. Таблото също комбинира финия естествен материал с текстил, като цветът на винтидж кожата там е "Charcoal Black".

Кормилото е Momo, облечено с черна кожа и съшито с контрастни шевове, като в средата е поставена значка с номер 21. Таванът отвътре е изцяло покрит с раиран текстил, какъвто е положен и около кожения лост на 4-степенната кутия

Екстериорът е с познатата визия, но с модерни акценти. Фаровете са изцяло LED, като дневните светлини дублират и функцията на мигачите. Всички панели на колата са напълно ревизирани, таванът е получил графика "21", повтаряща изпълнението на салона, която присъства и на вратите. Джантите също са получили специално отношение: „текстилна“ обработка и централни капачки с любимото число на собственика.

И накрая малко технически данни - този Trabant 1.1 е произведен през 1990 г., като под капака пу е поставен редови 4-цилиндров мотор с обем 1043 куб. см. Мощността му е 45 к.с. и 74 Нм, като предаването е към предната ос, а скоростната кутия - 4-степенна механична. Теглото на колата е 700 кг.

Снимки: Vilner

fallback
  • #5
    Алекс ( преди 5 години )
    "Трабант"-ът няма да е същият без оригиналния си двутактов, пърпореш и даващ леки вибрации на купето двигател.
  • #4
    ............. ( преди 5 години )
    ujas
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    Интересен избор, но слаба работа. Поне пари сигурно са изкарали
  • #2
    sameman ( преди 5 години )
    Може и да е класика, но не и в този вариант. Както винаги - кичозно. Явно студиото си има точно определен таргет, няма лошо, щом има бизнес и то в България.
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    Истинска класика !
fallback
Последни