Шефът на PSA Карлош Тавареш е една от най-важните фигури в автомобилната индустрия, тъй като контролира популярни марки като Peugeot, Citroen, а от известно време и Opel, която френският концерн купи от GM. Пред списание Autocar Тавареш говори по някои интересни теми, по които в последно време компанията му излъчва смесени сигнали.
„Не си търсим партньори – беше категоричен Тавареш в отговора си на въпроса дали PSA се готви за съюз с някой от конкурентите си. – Изкарваме достатъчно пари, за да си позволим бъдещето на компанията, което преследваме. Но ако се появи подобна възможност, естествено, че ще я обмислим.”
Той не пожела да коментира конкретни имена, както и информацията, че от FCA са отхвърлили офертата на PSA за сливане заради липса на свежи финансови средства, с които да се финансира сделката.
Каква обаче може да е тази възможност, за която споменава Тавареш?
„До 2030 година в автомобилната индустрия ще цари хаос – уверен е той. – Условията ще станат много трудни и не всички автомобилни компании ще оцелеят, както и не всички ще успеят да постигнат успехи с производството на електромобили. Това е много вълнуващо, той като конкуренцията ще е много оспорвана и ще отсее успелите от всички останали. Това ще създаде възможности за сделки – сливания или поглъщания.”
Тавареш определи като единствената слабост в момента представянето на PSA и DS в Китай, където продажбите на френския гигант спадат сериозно в последните години.
„Факт е, че смесените предприятия, в които трябва да участваме, за да присъстваме на китайския пазар, в които участието е 50 на 50 процента, не работят – категоричен е Тавареш. – Тези смесени компании осигуряват бавни решения за пазар, който се развива и променя много бързо.”
След това обаче шефът на PSA предпочита да премине на друга тема, която е по-важна за европейците – съдбата на дизелите.
„В момента дизелите заемат 35% от продажбите в Европа, като спадът в сравнение с миналата година е 8% - обяснява той. – В Германия има едно пробуждане спрямо дизелите, с по-малко емоция. Вместо да се налага догматична нулева толерантност спрямо дизелите, колите, отговарящи на Euro 6 могат успешно да заменят старите дизели. Това е прагматичен подход.”