fallback

Rolls-Royce Cullinan: тестваме най-скъпия SUV на планетата

Ето един Ролс, който може да излезе и извън асфалта - но никога няма да го направи (ВИДЕО)

На 25 януари 1905 в мините на Трансваал, в Южна Африка, човек на име Фред Уелс открил нещо като парче стъкло, с размери 10 на 6 см. Това всъщност бил най-големият диамант, намиран някога. Дали му името Кълинан, в чест на собственика на мината. 112 години тази дума се свързваше изцяло с диамантите.  Докато не се появи това.

ЗАПОЗНАЙТЕ СЕ С ROLLS-ROYCE CULLINAN - най-луксозния и скъп SUV на планетата. Ако и вие като нас не одобрявате съвсем масовата SUV лудост, тази кола отначало може да ви подразни. Но истината е, че такъв автомобил има много повече смисъл с емблемата на Rolls-Royce, отколкото с тези на Porsche, Lamborghini или Ferrari. Просто тук не се налага да изневерявате напълно на всичко, с което свързате любимата марка. Като поведение, излъчване и въздействие Cullinan не е много по-различен от Ghost или Phantom. Това е просто един свръхлуксозен автомобил, който е станал малко по-висок и практичен.

ДОРИ И СПОСОБНОСТТА МУ ДА СЕ ДВИЖИ ИЗВЪН АСФАЛТА не е нещо ново за Rolls-Royce. В края на краищата компанията е по-стара от асфалтовите пътища, да не говорим за прословутия Лорънс Арабски, който воювал срещу Османската империя с осем бронирани бройки Silver Ghost.

Външният вид на Cullinan предизвиква полярни оценки - някои го харесват, други го смятат за една от най-неугледните коли на пазара. Но самата логика на такива оценки е грешна: за разлика от всички други компании в луксозния сегмент, целта на Rolls-Royce никога не е била да привлича погледите отвън. Целта му е да осигури на пътника вътре в него максималното възможно спокойствие и удобство. В това отношение, както ще видите, Cullinan е истински, стопроцентов Rolls-Royce.

ДИЗАЙНЕРИТЕ НЕ СА СЕ И ОПИТАЛИ да му придадат по-динамичен фасон. И са били прави. Макар че, между нас казано, тази кола никак не е бавна. Под колосалния капак има също толкова колосален двигател: V12 с обем 6.75 литра, с 563 коня мощност и с ускорение от 0 до 100 км/ч, което... няма никакво значение. В тази марка не питате за такива неща. Но понеже така и така стана дума: 5.2 секунди.

Излиза, че с тази 2.7-тонна грамада, висока метър и осемдесет, можете да биете на правата Lamborghini Diablo или Aston Martin Rapid. Благодарение на туин турбото максималният въртящ момент е смайващите 850 нютонметра. Дайте по-рязко газ, и ще превърнете висококачествената магистрала Тракия в детска хармоника.

НО ОТ ROLLS-ROYCE СА ПРАВИ, че това не е спортна кола. Cullinan може да бъде бърз, и дори доста пъргав, благодарение на завиващите задни колела. Но не иска. Както във всеки друг Ролс, и тук газта, воланът и скоростната кутия са настроени да работят плавно, а не динамично. Нямате опция за ръчна смяна на предавките, нито пък различни режими за движение извън пътя, като при Range Rover. За сметка на това автоматикът получава постоянно информация от GPS навигацията и подготвя предавките съобразно пътя пред вас.

Между другото може да чуете отнякъде, че тази кола е всъщност близнак на новото BMW X7. Не е вярно. Двете споделят някои отделни компоненти, най-вече системата за задвижване на четирите колела, макар тази тук да е значително подсилена. Но извън това става дума за съвсем различни автомобили. Cullinan е построен върху изцяло алуминиевата платформа, създадена за Phantom, и щеше да е чувствително по-лек, ако не бяха над стоте килограма допълнителна шумоизолация. От Continental са разработили за него и специални гуми с поглъщаща вибрациите пяна. Резултатът е почти катедрална тишина в купето. Няма да чуете дори свистенето на вятъра, макар че, между нас казано, Cullinan е аеродинамичен горе-долу колкото НДК.

Всички врати се затварят автоматично с натискането на бутон. Освен това са удължени така, че да покриват праговете и да ви попречат да изкаляте панталона си, ако сте карали в калта. Впрочем окачването се повдига с 4 см за офроуд, а дълбочината на газене е 54 см - с 4 повече от Land Roveer Defender.

ОБЗАВЕЖДАНЕТО Е ТОЧНО КАКВОТО ОЧАКВАТЕ от най-луксозната марка в света: скъпо дърво, метал, първокласни кожи и колосален списък от възможности за персонализация. Като например тюркоазените нотки в нашата тестова кола, които се простират чак до ръчно изрисуваната линия отвън и до чадърите във вратите. Екстра са дори гумените стелки под краката ни - нещо нечувано досега за Rolls-Royce. Иначе стандартно бихте получили дебели килимчета от овча кожа.

Разбира се, правилото тук е: колкото по-персонално, толкова по-скъпо. Цената на Cullinan започва от около 290 000 евро, почти двойно повече от Bentley Bentayga. Но повечето поръчани бройки клонят по-скоро към 400 хиляди. И между другото се чака почти година.

МОЖЕТЕ ДА СИ ВЗЕМЕТЕ КОЛАТА със стандартна задна седалка, или с две кресла като нашия тестов модел. В конзолата между тях се крие гарафа за уиски, за жалост празна в нашия случай, и хладилно отделение за шампанско със специални чаши. Задните места предлагат също масажна функция, сгъваеми масички и вградени телевизори. Между тях и багажника има специална стъклена преграда, за да не пътувате в едно и също пространство с багажа си. Багажникът побира почти 600 литра, освен ако не го свиете с още някоя глезотия, като например електрически седалки за пикник.

Между другото диамантът Cullinan, разделен на няколко отделни камъка и шлифован, днес е част от съкровищата на британската корона. Дали и автомобилният му аналог ще стигне дотам? Честно казано, никак не бихме се учудили.

Още снимки на Rolls-Royce Cullinan вижте в галерията:

 

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 5 години )
    И на бедните не им е леко. Толкова малко акъл и познания, пък такова неудържимо желание да кажеш нещо
  • #8
    анонимен ( преди 5 години )
    по външно разположената мозъчна гънка :)
  • #7
    анонимен ( преди 5 години )
    Как позна че имам точно Астра Г, каквото и да е това!? Ванга, ти ли си?!
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    Да, твоята Astra G e къде-къде по-вълнуваща :D
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    Тествате най-скучната кола на света...
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    Доста грозна кола.
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    Вероятно е много удобен и луксозен отвътре, но на живо, отвън изглежда още по-зле отколкото но видеото.
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    Да, белким ти олекне :D
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    седалките за пикник изглеждат 10 пъти по неудобни от един сгъваем брезентов стол за 20лв. дано повече богаташи си ги купят :-)
fallback
Последни