Пътят към автономното управление очевидно няма да е лек, отбеляза уважаваното американско издание Consumer Reports, след като сравни автопилотите на четири водещи марки на пазара. За една от тях - Super Cruise на Cadillac - се оказа, че блокира дори само ако бъде заслепена от слънцето.
Автопилотът на GM всъщност спечели сравнението с тези на Tesla, Volvo и Nissan, но с някои сериозни забележки
Изданието за защита на потребителите сравни системата на Cadillac с Pro Pilot Assist на Nissan и Infiniti, с Pilot Assist на Volvo и с нашумелия Autopilot на Tesla. Всъщност тъкмо технологията на Cadillac спечели теста, но с далеч не перфектни оценки.
Super Cruise на теория може сам да управлява автомобила по повечето магистрали в САЩ. На практика също - до момента, в който ярко слънце не огрее волана. Върху неговата основа е разположена инфрачервената камера, която следи поведението на водача и би трябвало да сигнализира, ако той изглежда уморен, разсеян и не е в състояние при нужда да поеме пак управлението.
Проблемът идва от тази камера, монтирана върху основата на волана
На фона на останалите сензори на системата този не изглежда чак толкова важен. Независимо от това обаче ярките слънчеви лъчи заслепяват тази камера, блокират работата на целия автопилот и той се изключва. За дефекта се знае от миналата година, когато системата дебютира с новия седан Cadillac CT6, но до момента от General Motors не са предложили решение. Според експертите става дума за физически проблем, който не може да бъде оправен с ъпдейт на софтуера. Евентуално това би могло да стане с филтър за обектива на камерата, или просто с промяна на местоположението й.
При всички случаи дефектът трябва да бъде отстранен бързо, защото Cadillac планира от догодина да предлага системата за абсолютно всички свои модели, както и за други марки на концерна GM.