Eдна шега от "пернишкия" цикъл гласи, че монтирането на електриково зелени джанти добавя поне десетина коня към мощността на колата. Но какво бихте казали, ако само с подмяната на две джанти можете да увеличите мощността с цели 100 конски сили - и то съвсем не на шега?
Американската компания Orbis настоява, че разработените от нея колела Ring-Drive могат да направят това, превръщайки на практика всяка машина с предно или задно предаване в пълноценно 4х4. Най-удивителното е, че новаторските джанти струват точно колкото стандартните стоманени, и дори тежат мъничко по-малко, уверяват създателите им. Основателят на фирмата Маркъс Хейс, електроинеженер с над 20 години опит в автомобилната индустрия и с няколко скоростни рекорда за електрически мотоциклети зад гърба си, представи официално технологията в края на миналата година, а сега е в напреднали преговори с компании от сектора за откупуване на лиценза.
На практика Ring-Wheel представляват алуминиеви джанти с необичайна конструкция и с монтиран в тях електромотор от електрически мотоциклет. Главината на колелата е статична, отделена от въртящата се рамка и електромотора. Самият мотор е монтиран встрани от центъра, което според Orbis създава "мултиплициращ въртящия момент ефект". Конструкцията прави и спирането значително по-лесно.
Компанията още през декември показа прототип на Honda Civic Type R, в който задните колела са заменени с Ring-Wheel. Батерията за захранване на електромоторите е монтирана на мястото на задната седалка. Електрифицираните джанти не само дават ефективно задвижване на четирите колела, но и чувствително подобряват времето за ускоряване от 0 до 100 км/ч, макар компанията засега да не посочва точно с колко.
Според Хейс технологията е готова за вграждане във всякакви автомобили и няма да изисква преработка на окачването.