fallback

Какво ще промени серийната версия на Honda E

Едно е сигурно - моделът на японците ще е много забавен

Електрическият Honda E Prototype еволюира на базата на концепта Honda Urban и се оказа една от големите новини на салона в Женева в началото на март. На практика симпатичният мъник е поглед в бъдещето на Honda, което обещава все повече електрифицирани автомобили – смело решение за компанията, натрупала слава с мощни и динамични бензинови мотори, работещи на високи обороти.

Какво обаче можем да очакваме от Honda E и промените, които ще предизвика този модел?

На първо място точно този електромобил ще е скъп, защото става въпрос за премиум електромобил – над 30 000 или дори 35 000 за кола на батерии с пробег около 200 километра. Nissan и Kia предлагат по-изгодни модели, без амбицията да са премиум, но с по-голям пробег. От Honda поясняват, че оборудването на интериора, като инфотейнмънт системата например, ще е на нивото на NSX. Което е впечатляващо, но пак си остава скъпо.

Второ, ще има особености, указващи, че това е чистокръвна Honda. Инженерите на компанията прекараха втората половина на миналия век в усилия да подобрят и оптимизират бензиновите двигатели, а сега всичко започва отначало. Но пък от Honda обещават, че водачите ще свикват много бързо с серийния електромобил.

Трето, в Honda вече работят по спортни електромобили. Вече е известно, че Honda ще електрифицира до 2025 година всички модели, които предлага в Европа, а това означава и хибриден Civic Type R в близко бъдеще.Но да не забравяме един много интересен концепт от салона в Токио през 2017 – Sports EV, създаден на същата платформа като Honda E, който на практика указва как ще изглежда един бъдещ електрически Type R.

Четвърто, Honda E ще се произвежда в ограничен тираж. Производството и доставките на серийния електромобил ще започнат догодина, но не очаквайте да срещате често Honda E. От компанията не се ангажират с точна прогноза, но все пак уточниха, че за Европа са предвидени „много повече от неколкостотин бройки”, което не звучи особено успокоително. Моделът ще се предлага на определени пазари: Франция, Великобритания, Германия, скандинавските държави и може би и Италия. Естествено, и в Япония, където ще се произвежда електромобилът.

И накрая, Honda E ще е страхотно забавление. Още веднъж – електромобил със задно предаване, компактни размери, три нива на възвръщане на енергията при спиране и специален режим Sport. Всичко това звучи повече от обещаващо.

fallback
fallback
Последни