Още в първия си месец на европейските пазари Tesla Model 3 успява да се наложи не само като най-продавания електромобил, но и като най-търсения автомобил в компактния премиум сегмент, показват пресните данни на агенция JATO Dynamics. През февруари американският електромобил изпреварва BMW Серия 3, Audi A4 и дори абсолютния господар в този сектор през миналата година Mercedes C-класа. При това в продажбите на трите германски модела са включени всичките им модификации - бензинови, дизелови и хибридни.
Официалната премиера на Model 3 в Европа бе едва миналата есен, на Парижкия автосалон. Снимка КОЛЕЛА
Model 3 се предлага в Европа от последната седмица на януари, и дори още не е представен официално на някои от тукашните пазари. Въпреки това за най-краткия месец от годината Tesla е успяла да пласира 3630 бройки. Това й отрежда първото място за месеца и при електромобилите. Доста зад американската машина остава чувствително по-евтиното Renault Zoe (2888 продажби), Nissan Leaf (2364), BMW i3 (2021) и eлектрическата версия на Hyundai Kona (1755).
От моделите, предлагани в Европа и миналата година, най-голям ръст отбелязва BMW i3 - 69%. Като цяло пазарът на чисто електрически автомобили се е удвоил в сравнение със същия месец на миналата година, и е почти десет пъти по-голям в сравнение с февруари 2014.
За някои анализатори успехът на Tesla е изненадващ. Други обаче го обосняват с ефекта на дългото чакане - Model 3 дебютира в Европа почти две години след старта на американските си продажби и сега дилърите просто изпълняват акумулираните за това време поръчки. Ако това обяснение е вярно, ръстът при Model 3 трябва да намалее рязко след няколко месеца.
Най-продаваните модели в компактния премиум сегмент, съпоставени с пазарния им дял за миналата година. Графика JATO