fallback

Карлос Гон трябва да получи 40 млн. долара от Renault-Nissan-Mitsubishi

Бившият шеф на алианса може да остане почетен председател за 10 години

Алиансът Renault-Nissan- Mitsubishi може да се наложи да изплати 40 млн. долара обезщетение на своя бивш главен изпълнителен директор Карлос Гон. Тази сума е залегнала в договора му, който е подписан през 2012 г. от шефа на Nissan - Хирото Саикава, става ясно от официален документ, с който разполага Financial Times. 

Засега от концерна не коментират публикацията, според която в договора на Гон е записано още, че той ще остане почетен президент на алианса в продължение на 10 години. За всяка от тях той ще получава заплата от 4,4 млн. долара.

Бившият шеф на Renault-Nissan-Mitsubishi беше арестуван на 19 ноември в Токио, като прекара 108 дни в ареста. Прокуратурата в Япония го разследва за укриване на данъци, като твърди, че той е укрил информация за възнагржденията, които получава. Разследването стартира след сигнал на анонимен източник от концерна Nissan.

В момента 65-годишният Гон се намира под домашен арест, като му е забранено да напуска Япония, както и да ползва мобилен телефон. Бившият топ-мениджър няма право да се среща с хора, имаши отношение към Nissan, а достъпът му до компютър е позволен само през деня и то в офиса на адвоката му.

Гон вече беше освободен като председател на Борда на директорите на Nissan Motor Co., както и на концерна Mitsubishi. През януари той напусна и поста генерален директор на  Renault, като френският производител реши да не му изплаща компенсация за уволението.

Снимка: Nissan

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    Върни си лентата на зад и си спомни какви модели са произвеждали Рено,и дали са били с ниско качество. Не пишете неща,които не отговарят на истината. Да Рено не е Мерцедес,но си има своите качества и предимства за масата от хора,а не само за избрани.
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    Да казваш за компания спасила от изчезване от белият свят на автомобилните марки,Нисан,че паразитира трябва да не те слуша главата. Гон спаси Нисан,като от многото модели на различни платформи,ги събра заедно с Рено на няколко платформи,като си взаимодействаха взаимно вътре в алианса, който с,което е най-добър. Ама то това се не вижда. Плямпалата знаят само да дигат врява. И преди 15-20г. Рено въобще не са били във фалит.
  • #4
    Друг анонимен ( преди 5 години )
    Още факти:Разбира се никой не отрича ролята на Гон в тези финансови машинации, нямащи нищо общо с реалното автомобилно производство. Всъщност само най-отдалечените от автомобилната тематика или някои заслепени дилърчета на рено се правят, че не виждат простия факт - от самото начало рено паразитира върху Нисан. И когато дойде време главния комбинатор да си понесе последствията, дори и рено се отрече от него Факт!
  • #3
    Друг анонимен ( преди 5 години )
    Още факти: Преди около 15-20 години и рено беше пред фалит, главно заради много лошото качество на продукцията, което впрочем го съпътства и до днес. В последствие се възползваха от икономическата криза в далечния изток, основно поради стихийни природни бедствия, и с ПАРИТЕ НА ФРЕНСКАТА ДЪРЖАВА успяха да закупят известен брой акции от един от най-големите световни производители на автомобили Нисан.
  • #2
    Енвер Ходжа ( преди 5 години )
    "Ние албанците сме над 1.5 милиарда, заедно с братския китайски народ!" (Населението на Албания е около 3млн.)Та и рено така, заедно с Нисан!
  • #1
    Дошо ( преди 5 години )
    Ще му се на главния перач, ама пред японците жабарски номера не минават! Хайде пак в ареста! ахахах
fallback
Последни