fallback

Китайци направиха автомобил на водород с 1000 км пробег

Моделът е кръстен на британски физик от XIX век

Създадената през 2016 г. китайска компания Wuhan Grove Hydrogen Automobile Co. показа своя първия завършен проект - прототип на водороден автомобил, който ще се казва Grove.

Това е комби с удължен преден капак и изтеглена назад кабина. Предната част на Grove напомня на моделите на Maserati, но китайският автомобил не толкова хармоничен. Всички негови панели на каросерията от карбон, а задвижването става с агрегат с водородни клетки. В него по пътя на химическа реакция водородът се превръща в електричество, което задвижва електродвигателите.

От компанията посочват, че са кръстили колата на британския физик и изобретател Уилям Робърт Гроув. Главната особеност на автомобила е огромният му пробег с едно зареждане - 1000 км. Твърди се, че балоните с водород се пълнят само за няколко минути, като Grove е напълно чист - от ауспусите му излиза водна пара.

Официалната премиера на машината ще се състои през април на международния автосалон в Шанхай, като идеята е през 2020 г. тя да излезе в серийно производство. Тя ще бъде водородният автомобил с най-голям пробег. Предлаганите в момента Toyota Mirai, Honda Clarity и Hyundai Nexo разполагат съответно с 502, 750 и 595 км.

 

fallback
  • #10
    XXX ( преди 5 години )
    Колко ресурси трябват за една батерия за Тесла и колко живот има ?Колко ресурси трябват за 1кВат за Теслата ?мислете, бе
  • #9
    carpe_diem ( преди 5 години )
    А защо е безсмислено?При обикновените електрички имаш: производство на ток и наливане на тоя ток в батерии => колата върви.При водород имаш: производство на ток; изграждане на огромна централа за производство на водород; огромна консумация на същия ток за производството на тоя водород; пренос чрез доста скъпа инфраструктура (камиони, тръби или каквото трябва), огромни и скъпи складове за съхранение, за да се налее тоя водород в колата и там да произведе отново... ток, за да задвижва тая кола ...
  • #8
    carpe_diem ( преди 5 години )
    Точно петролните мафиоти имат полза от водородната технология, защото ще може да се използва сегашната или близка структура на целия отрасъл - пак ще имаш "рафинерии", ще имаш пренос, съхранение и "бензиностанции". Така че не се опитват да потиснат развитието. Напротив, много по-лесно ще могат да цоцат безсмислени пари от потребителите.И в момента май не е много по-скъпо от бензина, въпросът е, че имаш супер много излишни неща, за които да плащаш и които могат да се избегнат с кола на ток.
  • #7
    do carpe_diem ( преди 5 години )
    Нещо не те разбирам за водородната бомба....Но как ти се струва, ако големите производители обединят усилия в R&D относно производството и съхранението на водород, до колко години според теб ще е по-евтино от течните горива.Такива като теб явно не разбират, че петролните мафиоти всячески се опитват да подтиснат развитието на горивната клетка.
  • #6
    carpe_diem ( преди 5 години )
    Еко, защото на електромобилите с батерии само им "сипваш" тока и вървят.Да, батериите са скъпи и трудни за производство, обаче явно повечето производители, както и институции (защото те задават правилата) са преценили, че в по-близко бъдеще техологията ще е по-перспективна.Докато с водорода - караш върху бомба, отделно производството е супер трудно и енергоемко, преносът и съхранението в станциите е също се оказва затруднение.Което го прави малко безсмислено, когато просто можеш да сипеш т ...
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    "Хубава статия, добра новина.. но се чудя дали Китаец я е писал... " - писал я e Google translate :))
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    В музея на мецедес имаше автомобили на водород правени 80те години. И според мен бъдещето е в тях, не втока. През 2004г Мерцедес и бмв изпращат водородни автомобили за тестове в САЩ, но нямаше никакви новини след това какво стана с тях. След това беше най-големия бум на петролните магнати. В крайна сметка всичко е политика
  • #3
    Anonimen ( преди 5 години )
    Аз лично харесвам водорода към електричество като технология но кой иска да кара водородна бомба по пътищата. Затова мисля че електрическите коли имат повече смисъл.
  • #2
    Eko ( преди 5 години )
    Не мога да разбера ,защо и другите големи производители не разработват тази технология ,ами се занимават с модели само на ток???
  • #1
    Ханонимен ( преди 5 години )
    Хубава статия, добра новина.. но се чудя дали Китаец я е писал... - ''но китайският автомобил не толкова хармоничен.'' ; ''. Всички негови панели на каросерията от карбон,'' ??!
fallback
Последни