Южнокорейската компания Hyundai публикува първи снимки на следващото поколение на седана Sonata, направени в новия корпоративен стил Sensuous Sportiness. Във вдъхновение за стила на модела се превърна концепцията на Le Fil Rouge. Новото поколение Hyundai Sonata ще направи своя публичен дебют на автомобилното изложение в Ню Йорк през април.
Концепцията Sensuous Sportiness се основава на четири принципа: пропорции, архитектура, стил и технология. Във външния вид на седана езикът на дизайна се изразява чрез многослойните линии на каросерията, обемните повърхности, а също така изпъкналите и вдлъбнатите форми. В профила новата Sonata прилича на купе и именно към това възприятие са се стремили дизайнерите.
В сравнение със сегашното поколение, новият седан е станал малко по-голям: междуосието е нараснало с 35 мм, а дължината - с 45 мм. Височината на автомобила е намаляла с 30 мм, а ширината, напротив, се е увеличила с 25 мм. Особеност на Sonata е каскадната решетка на радиатора, напомняща за спортните автомобили, както и "невидими" дневни светлини, които при изключване приличат на хромиран декоративен елемент.
Архитектурата на предния панел на новата Sonata трябва да напомня за самолетите "Стелт". Той е направен възможно най-тясно, така че да създава ефект от летене във въздуха. В интериора са използвани кожа и леки тъкани. Приборният панел е цифров, а селекторът на трансмисията - електронен shift-by-wire.
Снимки: Hyundai