fallback

BMW отчете най-силната си година в България

През 2018 компанията регистрира спад при дизела и рекордни продажби на електромобили

2018 e най-силната година на групата BMW на българския пазар до момента, съобщи Александър Миланов, изпълнителен директор на тукашното представителство на марката. През миналата година у нас са продадени 1100 автомобила BMW (почти 9% ръст спрямо 2017), 154 бройки MINI (36% ръст) и 106 мотоциклета BMW.

BMW Серия 5 e най-продаваният модел на марката у нас, след като в предишни години тази чест се падаше на X5 и дори на X6

Най-продаваният модел на BMW в България е била Серия 5 (141 бройки), пред кросоувърите Х3 и Х5 (съответно 138 и 134). Дилърите на марката са успели да пласират и рекордните 60 броя от електромобила i3, с 10 повече от заложената цел за годината, подчерта Миланов.

Около 66% от продажбите на групата в България се падат на дизелови мотори - забележим спад спрямо предишни години, когато делът на този тип задвижване доближаваше 90%. Девет от всеки десет продадени автомобила BMW са със системата xDrive за задвижване на четирите колела.

Изминалата година е била рекордна за групата и в световен мащаб, показва статистиката за продажбите. Пласираните автомобили от трите основни марки надхвърлят 2.49 милиона, с около 1% над постижението от 2017. Луксозното поделение Rolls-Royce отбелязва 4107 продажби - най-високият показател в над вековната история на марката, и то преди пазарния дебют на Cullinan, дългоочаквания първи SUV модел на Rolls-Royce.

Александър Миланов, изпълнителен директор на BMW България

Новата 2019 ще е динамична и изпълнена с предизвикателства - от Brexit до търговската война между САЩ и Китай, коментира Александър Миланов. Според него обаче истерията срещу дизела е достигнала преломната си точка и на някои пазари вече се усеща нормализиране на отношението. В бъдеще дизелът ще запази позициите си във високия сегмент и при товарните превози, където за момента просто няма измислена негова алтернатива, твърди шефът на BMW България. Той обаче ще изчезне в компактните класове, защото съвременните системи за пречистване на вредните емисии са твърде скъпи за по-ниските ценови сегменти на пазара.  

 

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    БМВ не е от марките с особено голям реекспорт. Там са най-вече едни японски и корейски...
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    Тука трябва да се отчете реекспорта, който при тази марка е много сериозен, тъй като разликата в цената на една петица тук и в Германия е около 5К до 7К евро.
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    хаха, крайпътните дървета не ги повалят новите беемвета, а Е36-ичките :)
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    Ами богатите стават все повече,за сметка на бедните и няма как висок клас коли да не се купуват.
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    През 2019 да очакваме спад на крайпътните дървета?
fallback
Последни