fallback

Кой електрически премиум кросоувър се зарежда най-бързо

Сравнителен тест между Audi e-tron, Mercedes-Benz EQC и Jaguar I-PACE

Холандската компания Fastned, специализирана в изграждането на европейска мрежа от станции за зареждане на електрически автомобили, проведе сравнителен тест на устройствата за бързо зареждане на три напълно нови премиер електрически кросоувъра - Audi e-tron (продажбите му започват съвсем скоро), Mercedes-Benz EQC (готовата версия) и Jaguar I-PACE.

Резултатите от теста - със зарядни устройства с мощност 175 кВт и 50 кВт, изненадаха. Явно не всички устройства са еднакво бързи. Получените резултати вероятно ще бъдат важни за тези, които планират да купят някой от тези електрически автомобили и да ги използват за дълги пътувания.

Audi e-tron

Оборудван е с батерия с капацитет 95 кВтч, с готовност да приема постоянен ток с пиково напрежение от 400 волта и максимална допустима мощност от 150 кВт (до 1.6 градуса по Целзий). Заедно с вградения преобразувател за зареждане с мощност 11 кВт и опционалното 22-киловатово устройство, e-tron може да се нарече истински лидер по скорост на зареждане.

Ако погледнем графиката на способността му да се зарежда, можем да видим, че средно e-tron трупа енергия за 100-километров пробег за около 10-30 мин. С използването на станция за бързо зареждане с изходна мощност от 175 кВт, скоростта на зареждане на батерията започва да намалява, след като се достигне 80% от капацитета. При използване на оборудване с мощност от 50 кВт, това понижение започва да се наблюдава след запълване на батерията на 98%.

Mercedes-Benz EQC

Оборудван с батерия с капацитет 80 кВтч, електрическият кросоувър Mercedes-Benz EQC може да получи максимална пикова мощност на ниво от 110 кВт (при температурен режим до 1.4 градуса по Целзий).

Средно, автомобилът акумулира енергия за 100-километров пробег за 15-30 мин. Както може да се види на графиката, спадът на скоростта при използване на зарядно устройство с мощност 175 кВт се наблюдава, след като батерията е пълна на 40%. А когато се използва 50-киловатово устройство - след 90%. Това, разбира се, намалява общата скорост на зареждане на автомобила, увеличавайки необходимото време.

Jaguar I-PACE

Оборудван е с батерия с капацитет от 90 кВтч, но възможността му да издържи на максималната мощност е по-ниска от тази на двамата му конкуренти - само 85 кВт (до 0.95 градуса по Целзий).

Акумулирането на енергия за 100-километров пробег става за 15-30 мин, но спадът в скоростта на зареждане се случва при запълване на батерията на 50% - със зарядно устройство с мощност 175 кВт, и при 80% с използване на 50-киловатово. Така излиза, че Jaguar I-PACE се зарежда най-дълго от трите автомобила. Производителят обаче обеща през първото тримесечие на 2019 г. да направи софтуерни актуализации, които ще увеличат възможността за получаване на постоянен ток до 100 кВт.

Снимки: Производителите; Графики: Fastned

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    1.6C няма нищо общо с градуси по Целзии а е относителна скорост на заряд т.е. charge rate.
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    А къде да тестовете на Тесла модел Х? Дори модел от преди 6 години зарежда по-бързо 100км отколкото моделите на конглокенцията, които дори не са по магазините още.
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    очакват се опашки от чакаши пред зарядни станции
fallback
Последни