fallback

Mercedes-Benz си остава най-скъпата автомобилна марка

Volkswagen влезе в първата тройка, като измести от нея BMW

Специалистите от Brand Finance публикуваха своята класация Global 500 за най-скъпите марки в света. В нея отново влизат автомобилни брандове, като прави впечатление, че за 1 година те са поскъпнали значително.

Както и през миналата година, начело сред автомобилните марки е Mercedes-Benz, който е оценен на 60,35 млрд. щатски долара. Германският производител е поскъпнал с 12,5 млрд. само за година, като се нарежда на 13-а позиция в общото класиране.

На второ място е компанията Toyota, която е оценена на 52,3 млрд. долара. Японската марка е увеличила стойността си с над 9 млрд. долара за година, но в общата класация пада с две позиции и вече е 17-а.

Volkswagen влиза в Топ 3 на автомобилните брандове, като измества оттам BMW. Немската марка е оценена на 41,7 млрд, докато баварците – на 40,5 млрд. долара. В първата петица попада и Porsche – 29,34 млрд. долара, като преди година производителят на спортни коли беше на 8-о място.

Останалите автомобилни марки в Топ 10 са Mitsubishi (26,563 млд.), Honda (25,744 млрд.), Hyundai (20,721 млрд.), Audi (19,638 млрд.) и Nissan (18 753 млрд. долара). При тях Audi влиза в първата десетка, след като преди година беше на 11-о място, докато Nissan се смъква от 7-а на 10-а позиция.

Експертите от Brand Finance определиха и най-силния бранд на планетата, като това е Ferrari. В случая се анализира не само стойността на марката и нейните финансовите показатели, но и нивото на инвестиции, ефективността на бизнеса, скоростта на развитие и др. В момента Ferrari е оценен на 8,3 млрд. долара.

Що се касае до общото класиране, лидери в него отново за високотехнологични компании. В първата тройка пак влизат Amazon (187,9 млрд.), Apple (153,6 млрд.)и Google (142,7 млрд. долара).

Снимка: Mercedes-Benz

fallback
  • #13
    Това как да го разби ( преди 5 години )
    На второ място е компанията Toyota, която е оценена на 52,3 млрд. долара. Японската марка е увеличила стойността си с над 9 млрд. долара за година, но в общата класация пада с две позиции и вече е 17-а.
  • #12
    Pit ( преди 5 години )
    Е как няма да е най скъпата марка като е само по сервизите..е ми скъпа е.
  • #11
    анонимен ( преди 5 години )
    Спокойно! Всичко си е на мястото... Мерцедес и всички останали!
  • #10
    анонимен ( преди 5 години )
    По-спокойно! Тук коментираме статистика, а това че ти си се припознал е показателно!
  • #9
    анонимен ( преди 5 години )
    Ганъо си ти голфоджио,какво общо има голфо с Бугати,Ламборджини - марки,които са италиански и френски купени от германската ширпотреба за бедни голфоджии фолксвагенче,както ТАТА купи Ягуар,и те ли са велики, и те ли си приписват чужди успехи само защото са купили благородни английски марки,това прави ли ТАТА Ягуар - не, колкото и да се хвалят. Така е и с фолксвагенче - накупили марки и се хвалят колко скъпи били,скъпи са щото французина и италианеца им е изградил име за да са скъпи.
  • #8
    анонимен ( преди 5 години )
    По-Долния ***!Покажи каква е тая тойотка по-добра от Бугати, Ламборджини и Порше, която е паркирана пред панелката ти.
  • #7
    анонимен ( преди 5 години )
    Mercedes-Benz си остава най-скъпата автомобилна марка, а балкан-силвер-скандал най-слабия сервиз на премиуми в БГ-то!!
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    Ostavi troshkite VAG,tuka govorim za mercedes I toyota,ne za troshki.
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    От статистиката е ясно, че само 3 от марките в групата на Фолксваген (VW, Porsche и Audi) сумарно са над 90 милиарда долара. Ако прибавиш и стойността на Бугати, Ламборгини, Сеат, Шкода и т.н. цифрата ще стане недостижима за останалите.
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    E как Ферари е най-силния бранд пък е оценен на 8.3 милиарда долара, Мерцедес, който е втори, на 61 млрд.?
fallback
Последни