В Китай действат или скоро ще стартират 500 стартъп компании, които имат за цел или вече произвеждат електромобили. Общият капацитет на китайската автомобилна индустрия, що се отнася до производството на електромобили е 20 милиона коли на година.
Китайското правителство вече взима мерки за ограничаване навлизането на нови компании в производството и развитието на електромобили. Информацията беше изнесена от вестник The South China Morning Post, като изданието предрича пренасищане на пазара през 2020 година, когато компаниите ще могат да произведат тези 20 милиона електромобили. Това сериозно надхвърля целите на китайското правителство – производство на 2 милиона електромобили на година.
Ограниченията, налагани от правителството са насочени към новите и по-малки компании – тези, чийто производствен капацитет не надхвърля 100 000 коли на година. Най-общо, тези компании ще получават много по-трудно разрешение за производство.
В тези споменати 500 нови компании не влизат познатите и извън Китай марки Byton, Nio или SF Motors, както съвместните предприятия на западни компании с големи китайски компании като BAIC, BYD и др.
Тази новина съвпадна с информацията за началото на строежа на завода на Tesla до Шанхай, който ще има капацитет 500 000 коли на година. Също до Шанхай свой завод за електромобили строи и VW, като неговият капацитет ще е 300 000 коли на година.
За 2018 продажбите на нови коли в Китай спаднаха с 5,8% до 22,3 милиона бройки. Най-големият автомобилен пазар в света изпитва спад за първи път от 1990 година. В същото време Bloomberg прогнозира, че продажбите на електромобили в Китай през 2019 ще достигнат 1,5 милиона – този пазар ще има ръст, но по-скромен в сравнение с предишни години. До целта от 2 милиона на година, поставена от китайското правителство не остава много, но да не забравяме производствения капацитет от 20 милиона, който ще бъде факт през 2020.
Дори част от него да се окаже реалност, това ще означава срив на цените на електромобилите, което пък ще доведе до серия фалити на сериозна част от играчите на този пазар. И сериозен натиск, най-вероятно подкрепен от държавата, за увеличаване на износа на електромобили.