Китайският собственик на класическата британска марка Lotus Geely планира да започне производство на нейни модели в Китай, обяви агенция Reuters, като цитира документи, издадени от китайските власти и обяви за работа. Става въпрос за новия завод на Geely във Вухан, в който компанията инвестира 1,3 милиарда долара, но който все още не работи.
От Geely все още не са обявили официално тези свои намерения и това е първият по-сериозен ход на китайците спрямо Lotus, след като британската марка мина в техни ръце през 2017 година.
Това решение отговаря на стратегията на Geely да лансира по-скъпи модели и да се отърве от репутацията си на компания, която само копира западни автомобили и предлага коли с ниско качество. За Lotus това ще означава по-голям обем на производство, нови модели, включително и SUV и естествено, нова производствена база. В момента Lotus произвежда в Норфълк, Англия.
В съвместно изявление Geely и Lotus обявиха, че Норфълк е „производственият дом” на Lotus, ключов елемент от стратегията на компанията да съживи британската марка и да разшири глобалното присъствие на Lotus.
Заводът на Geely във Вухан ще има капацитет 150 000 коли годишно, като това се разбра от разрешителното за строеж, издадено от местната власт на Geely. А документите, свързани с бъдещото производство във Вухан посочват, че там ще се произвеждат електромобили, хибриди и модели само с двигатели с вътрешно горене, каквито са тези на Lotus.
Все още не е ясно каква точно част от капацитета на завода във Вухан ще е отделена за Lotus, но във всички случаи ще има увеличение спрямо сегашните резултати на марката. За 2018 Lotus отчете едва 1630 продадени коли.
Според източници на Reuters, много е възможно акцентът върху производството на Lotus във Вухан да падне върху луксозните и спортни SUV автомобили. Предполага се, че в Geely искат да се конкурират чрез Lotus с Porsche и другите марки, които предлагат такива коли на китайския пазар, при това със сериозен успех. За бъдещата моделна гама на Lotus засега се знае само, че в нея ще влезе и SUV модел, чието финансиране вече беше потвърдено от Geely.