fallback

Ford и Volkswagen обявиха съюза си

Концерните ще правят заедно пикапи и лекотоварни модели, но няма да си разменят акции

Два от най-големите автомобилни производители в света Ford Motor и Volkswagen Group обявиха създаването на съюз, с който ще обединят усилия в сферата на лекотоварните превозни средства и пикапите.  Освен това, концерните проучват възможността за съвместна разработка на електромобили и технологии за автономно шофиране, които ще им спесят милиарди долари.

Създаването на съюза беше обявено на автосалона в Детройт. Партньорството стартира с с продажбата на микробуси и пикапи със средни размери от 2023 г., но не включва сливане или размяна на акции между двете компании. Създаденият алианс ще се управлява от общ комитет, в който влизат изпълнителните директори на Ford и VW Group - Джим Хакет (вляво на снимката) и Херберт Дийс (вдясно).

Ford ще отговаря за разработката на пикапи за двете компании, които да се появят на пазара през 2023 г., а също така ще проектира и разработи големи товарни бусове за европейските клиенти. На свой ред Volkswagen ще направи нов градски миниван. Според оценките на експерти от двете фирми, съвместните им действия ще доведат до значително подобряване на финансовите резултати от 2023 г. нататък.

Двата концерна са подписали и меморандум, който предвижда разработката на електрически и автономни автомобили. Подробности не бяха разкрити, но според експерти, Ford ще получи възможност за използване на платформата MEB, която VW Group разработи изцяло за своите електрически модели. Първите автономни превозни средства на американската марка трябва да бъдат на пазара през 2021 г., когато ще бъде готова платформа за безпилотни коли. Тя ще бъде разработка на Ford.

Партньорството между двата водещи производителя трябва да отслаби все по-големия натиск, на който са подложени компаниите за разработка на електрически и автономни автомобили, както и за технологии, които да отговарят на все по-строгите екологични стандарти. Концерните също така се принудени да променят плановете си местата за производство на своите модели за Европа заради търговските спорове между ЕС и САЩ, както и между Китай и САЩ.

Снимка: Motor Authority

 

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    Пълна трагедия Ford са обречени.. много неравностоен съюз Ford като най-добри в лекотоварната гама и пикапите ще помага на VW, а VW като не кой знае какво в автономните коли ще помага ама с какво ...
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    Дано сътрудничеството да е по-кратко,че VW ще си плюе на името.
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    Германия е аут.
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    Наш *** пак недоволен и ограбен се чувства.Добре , че е той да издържа германците , които плащат на американците за да печелят китайците.*** носи планетата на своя гръб и въпреки това се има за малък човек.Това е скромност по нашенски
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    Събрали се хърбел и щърбел.Хвани едните и удари другите...Вече всеки с малко акъл в главата ще знае от кое обединение да не купува! А цялата тази врътка е направиха, за да не ги закачат в бъдеще вурстовете от Фолк с Ваген и да могат да си праят съвсем каквото искат. Еврейчетата от Форд ще разчистват пътя, а ВАГените ще продават б0клуците си безпрепятствено.
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    булката може да целуне младоженеца! честито и горчиво!
fallback
Последни