Глобалният скандал „Дизелгейт” на VW, избухнал през 2015 година все още не е затихнал, въпреки че компанията е платила над 25 милиарда долара за покриване на последствията от него и загърби напълно дизеловите технологии, за да налага електрическото задвижване.
През есента на 2015 стана ясно, че VW е лансирал 11 милиона коли в цял свят с 2-литрови дизелови мотори, оборудвани със софтуеър, който осигурява неверни данни за нивата на вредните емисии при тест, а в ежедневната експлоатация, тези нива са до 40 пъти по-високи.
От вчера участник в „Дизелгейт” е още един популярен двигател на VW – 1,2-литровият дизелов мотор, който е един от най-масовите при модела Polo. Информацията беше изнесена от вестник Bild am Sonntag вчера, като изданието прогнозира, че скоро транспортното министерство в Германия ще нареди проверка на тези двигатели.
Освен това, прокуратурата също се готви да участва в следващата глава на „Дизелгейт”. Неделното издание на Bild разкри, че предстои повдигането на обвинения срещу висши мениджъри във Volkswagen, които през 2016 година са декларирали, че въпросните 1,2-литрови дизели не са били снабдени със софтуеър, който да осигурява неверни данни за нивото на вредните емисии.
Предполага се, че става въпрос за общо около 370 000 коли с този двигател в Европа и поне 30 000 в Германия, като не е сигурно дали направо няма да бъде издадена заповед за спирането им от движение.
Говорител на VW потвърди, че вътрешно разследване на компанията е показало, че 1,2-литровите дизелови мотори модел ЕА189 са показали отклонения от нормите и сега това се анализира. Говорителят допълни, че от Volkswagen са информирали властите за това и компанията е в постоянен диалог с тях по темата.