Концернът Volkswagen имаше доста проблеми през 2018 г. заради въведения в ЕС нов стандарт за измерване на вредните емисии и разхода на гориво на двигателите WLTP. Голяма част от моделите не бяха сертифицирани навреме и това доведе до орязване на гамата и спад в продажбите. Сред пострадалите беше и Tiguan, но комапанията най-после успя да подготви нова гама мотори за кросоувъра, които да отговарят на екостандарта Euro 6d-TEMP.
От гамата задвижващи агрегати отпада досегашният 1.4 TSI, чието място е заето от 1.5 TSI Evo. Новият двигател ще се предлага в два варианта на мощност – 130 или 150 к.с., като ще се комбинира единствено с предно предаване. Скоростната кутия - роботизирана DSG, ще е достъпна само за версията със 150 к.с.
Двигателят 2.0 TSI след адаптиране към еконормиге Euro 6d-TEMP получава допълнително мощност. Версията със 180 к.с. вече ще развива 190, а тази с 220 ще разполага с 230. Тези кросоувъри ще бъдат само със задвижване на четирите колела и преселективна DSG-трансмисия.
В гамата на Tiguan остава и турбодизелът 2.0 TDI, но той вече ще се предлага само в две модификации – със 150 или 190 к.с. Най-слабият вариант – със 115 к.с., отпада от гамата, а версията с два турбокомпресора и мощност 240 к.с. засега е спрява от производство. Това е странно решение от страна на немците, защото този мотор отговаря на еконормите и се предлага на Skoda Kodiaq RS.
Новите двигатели ще бъдат въвеждани на пазарите в Европа постепенно. Например, в Германия засега са достъпни единствено версиите с 1.5 TSI (150 коня) и 2.0 TDI (190 к.с.), а останалите ще се появят по-късно.
Снимки: Volkswagen