fallback

Три грешки при подгряването на колата през зимата

Избягването им ще ви спести много главоболия и пари за ремонти

С настъпването на зимния студ собствениците на автомобили, които прекарват нощта на открити паркинги и пред входа на жилищата, се сблъскват с големи неволи. Стартирането на двигателя, подгревянето на салона и почистването на колата от снега с лекота могат да заменият сутрешната гимнастика. Именно през този период от годината на предното стъкло на много коли се появяват пукнатини, а недостатъчно затоплените трансмисии излизат от строя. Поради тази причина експертите решиха да напомнят за трите основни грешки, които шофьорите правят, докато затоплят колата през зимата.

1. Включването на отоплението на максимална мощност. Това е най-често срещаната грешка. Обикновено веднага след стартиране на двигателя шофьорът включва вентилацията, но двигателят е студен и мразовитият въздух влиза в салона. В резултат на това вътрешността на автомобила остава студена и двигателят се затопля много по-дълго. Препоръчително е да оставите двигателя да поработи 2-3 минути на празен ход и след това да включите отоплението на по-ниска мощност.

2. Насочване на потока горещ въздух към предното стъкло. Именно това е тази грешка, която води до появата на пукнатини по предното стъкло. Резкият поток топъл въздух на замръзналото предно стъкло създава значителна разлика в температурата, стъклото не може да устои и се пука. Препоръчва се тази процедура да се извършва постепенно, така че стъклото да се размразява бавно.

3. Бързо шофиране със студен двигател. Съвременните инжекционни автомобили не изискват дълго подгряване, но това не означава, че като влезете в автомобил сутрин и стартирате двигателя, веднага трябва да отпрашите с мръсна газ. Претоварването води до неприятни последици за студения двигател и охладената трансмисия. Препоръчително е да карате с ниска скорост в първите минути и да не натоварвате двигателя и трансмисията. Само след пълното загряване на всички възли на автомобила може да си го карате както сте свикнали.

fallback
  • #3
    Иван Гинев ( преди 2 години )
    Насочването на въздуха към стъклото има смисъл ако превключим на вътрешна циркулация.Това е пропуснато...
  • #2
    валерий стоянов ( преди 3 години )
    от години зимно време не стържа лед а си нося два литра вода от бойлера обливам стъклата с топла вода и до сега нямам пукнато стъкло та невиждам как от въздуха в купето може *** стъклото това по горе го е писал някой инжинер от нов български унивеситет с купена диплома
  • #1
    sw51 ( преди 5 години )
    как се случва това?2. Насочване на потока горещ въздух към предното стъкло. ??като запалиш колата сутрин на -10С и насочиш горещия въздух към стъклото и то се пука? нещо не се връзва...
fallback
Последни