fallback

България с отбор в Рали ДАКАР

Българи ще мерят сили в най-голямото рали на планетата.

Поредна добра новина за българския автомобилен спорт! От следващата година България ще има отбор в най-тежкото световно автомобилно състезание – Рали ДАКАР. Това стана ясно на специална пресконференция, която се проведе днес в София. За да обявят събитието, в България специално пристигнаха организаторите от Амаури Спорт Организейшън – Балаш Шалай и неговият екип. Колата също бе представена, макар и все още в цивилна форма - тепърва предстои да бъдат извършени сериозни модификации по нея. Иначе българските офроуд състезатели - инж. Александър Иванов, синът му - Александър Иванов джуниър, Златко Георгиев и Мартин Гуменов ще разчитат на Toyota FJ Cruiser. Сърцето на проходимата машина е 4-литров, V6 бензинов двигател. Максималната скорост, която развива е 200 километра в час. Все още е рано да говорим за очаквания, но ние определено имаме добро предчувствие. Отборът влиза в най-тежкото световно автомобилно състезание за първи път откакто е създадено (преди 32 години) не защото трябва, а защото иска! Историята на ентусиастите започва преди три години и днес e вече реалност. Те са надъхани, преодолели са много проблеми и са готови да покажат какво могат. Желаем им искрено да се представят достойно! На вас пък обещаваме да бъдете информирани за всичко около българското участие в Рали ДАКАР. Информация за ралито: Дакар, известно допреди години като Рали Париж-Дакар, е най-тежкото офроуд състезание в света. В него участват както професионалисти, така и частни пилоти с мотоциклети, високопроходими автомобили, прототипи и камиони. Състезателният маршрут пресича пясъчни дюни, кал, камилска трева, каменисти местности и други труднопроходими терени. През 2008 г. поради заплахи за терористични нападения ралито е отменено, в следствие на което през следващата година се провежда с обновен маршрут, като е решено той да се сменя всяка година. За 2011 предвиденият маршрут е Аржентина Чили. Състезанието ще премине през пет нови провинции в Аржентина - Жужуи, Салта, Тукуман, дюните на Фиамбала и Андите, в близост до границата с Боливия. За влизане в Чили ще се използва нов необичаен маршрут, който минава през Ел Пасо де Хама, в пустинята Атакама, която ще задоволи жаждата на участниците за дюни и пясъци. Стартът на изданието за 2011 е на 1 Януари, а финалът – 15 дни по-късно в Буенос Айрес.Повече информация за българския тим: Александър Владимиров Иванов е роден е през 1961. Завършва Военно въздушното училище в Долна Митрополия. От 1990 е собственик на „Алекс Моторс” - автосервиз във Варна. В периода 1984-87 участва в рали кръгове на Варна и печели 3 поредни години майсторско управление на автомобил в клас 1300сс за Варна. От 2005 започва да се занимава с офроуд. До момента има над 50 старта в oфроуд състезания, от които има много призови места. През 2009 заема 3-то място в Републиканския шампионат. Във всички състезания е участвал само с един навигатор – сина си, човек на когото вярва безрезервно. Участва в състезанията с автомобил Мерцедес 3.6 АМГ. Всички свои действия подчинява на любовта си към спорта, Варна и България. Александър Александров Иванов джуниър е роден през 1989. Завършва английската езикова гимназия във Варна. Понастоящем е студент във ВСУ. Спортната си кариера започва като лекоатлет, но здравословни проблеми налагат прекъсването й. На 14 години участва на първото си рали „Баха Албена”, като пилот, от което пламва голямата му любов към автомобилните спортове. През 2006, ненавършил още 16 години, но със специалното разрешение на организатора, стартира като пилот на офроуд рали в Габрово. Истинската страст и мечта на Александър, обаче, е да бъде навигатор. Той я осъществява в тандем с баща си в над 50 състезания. Мартин Гуменов е роден през 1975 г. Работил е като автомонтьор в Южна Африка и Испания. Владее писмено и говоримо три езика. Занимава се освен с офроуд, с ветроходство, водни ски, сърф, подводен риболов, гмуркане, сноуборд и други екстремни спортове. Златко Георгиев е бизнесмен. Роден е през 1960 година, работил е в БМФ. Прекосил е Земята във всички посоки, обича пътешествията и високите скорости. Известно време е работил като управител на автосервиз. От няколко години участва в офроуд състезания и печели призови места. Симпатизира на рали-рейд състезанията и заедно с приятеля си Александър Иванов имат намерение да популяризират в България тази нова дисциплина в моторните спортове.
Тагове:
fallback
  • #7
    777 ( преди 13 години )
    Пълен напред и му изкарайте душицата на тоя бензинов звяр!Успех!!!
  • #6
    AL Fonsito ( преди 13 години )
    Само напред господа.Успех и да ни зарадвате и вие с титли.Ей колкото и да се плюем и да обсъждаме глупости истина е в това че все пак някой трябва да направи нещо за успеха.
  • #5
    !!! ( преди 13 години )
    Пожелавам ви успех!
  • #4
    Анонимен ( преди 13 години )
    Поклон пред такив българи! Успех
  • #3
    Стоян ( преди 13 години )
    Успех момци!
  • #2
    autoaddict ( преди 13 години )
    Попътен вятър, момчета! Стискам ви палци:)
  • #1
    MaHuaK ( преди 13 години )
    Браво, евала им правя, това е едно от най-тежките състезания заедно с Льо Ман сериите! Одавна се чудех дали няма най-накрая и българи да се състезават в рали Дакар! Абсурдно е да спечелят в първото си участие, но поне да завършат, това пак е равносилно на победа в подобен тип състезания! Само не ми харесва, че Дакар вече се прави извън Африка, там му е мястото на това рали!
fallback
Последни