+ интелигентна пространствена концепция, комфортно окачване, икономични и приятни мотори- неудобни седалки, пропуски в качеството на изработката, безчувствен волан, нефункционален кокпит
История на модела3/93 Представяне на модела с 1.3 литров мотор с 55 к.с.9/94 Подобрения в модела: еърбег за шофьора серийно10/94 модел Easy с автоматичен съединител9/95 Еърбег за мястото до шофьора, опция за ABS10/96 Нов 1.2 литров мотор с 55 к.с. сменя 1.3 литровия8/97 Мощността на мотора увеличена на 59 к.с.8/98 Фейслифт и странични еърбегове серия9/99 ABS серийно във всички модели1/01 Допълнителен мотор: 1.2 16v с 75 к.с.8/02 Автоматизирана ръчна скоростна кутия Quickshift в комбинация с мотор 1.2 16v
Достатъчно място, много комфорт, изгодна поддръжка. Карането на Туинго е приятно, заради сигурното поведение на пътя и комфортното окачване. Маневреният малък автомобил има добри характеристики и на магистралата, но голямата му сила е градското каране. Което естествено оставя следи: спирачките се износват много бързо, ауспухът и лагерите на главините също не издържат дълго. При по-стари екземпляри се чупят предните ресьори. Рено откри слабото място и ги смени в последствие. Наличното пространство е без конкуренция в този клас. Въпреки това в Туинго се допускат максимум четирима пасажери. Правят впечатление интелигентните идеи като възможността за надлъжно изтегляне на задната седалка. До 2001 година Туинго се предлагаше само с един мотор. Първоначално това беше наследеният от Рено 5 1.3 литров с 55 коня. През 96 година той беше сменен от новия 1.2 литров двигател, който при същата мощност е по-икономичен и по-пъргав. Година по-късно мощността на този мотор беше увеличена на 59 коня, което се усеща в още по-голямата редукция на разхода. Към единствения мотор има избор от три различни скоростни кутии: петстепенна ръчна, полуавтоматик със сервосъединител и пълен автоматик. На пазара втора ръка доминира петстепенната ръчна. Скорости и съединител издържат безропотно години наред градското "тръгни-спри". Особено търсени на старо са извънредните модели на Туинго, превърнати в луксозни минита от богатия набор екстри. След големия фейслифт от 98 година Туинго се предлага серийно с четири еърбега. Междувременно Рено започна да слага без надценка и ABS и усилвател на спирачките в най-малкия си модел.
Най-често срещани повредиМотор: прегряване и прегорели гарнитури на главата, неуплътнени радиатори и дефектни термошалтериЗапалване: проблеми с имобилайзера, проблеми с контактния ключ, податлива на намокряне разпределителна капачка, намокрени свещиЕлектрика: дефектни генератори, дефектни моторчета на чистачките, гори лампичката на еърбега