+добра изработка+много пространство в купето+висок комфорт+сигурно пътно поведение-лоша видимост назад-трудно управление на функциите-шумен мотор
С Insignia Opel тръгна по нов път, дизайнът вече също може да е аргумент за покупката. Предлга се с много нови технологии като разпознаване на знаците по шосето например. Заради дизайна обаче комби моделът е позагубил част от практичните си стойности: багажникът е чувствително по-малък от този на стария модел, видимостта също е по-лоша. Пространството за пасажерите е отлично, комфортът е на много високо ниво - по този въпрос просто няма какво да се добави. Системата FlexRide (която се доплаща) дава три варианта на настройки на шаси и окачване, така че можете да разполагате с меко (направо тип Citroen) возене, а при нужда и спортно динамично. 2,0 CDTI дизеловият мотор е много икономичен и в комбинация с него комбито от среден клас е много подходящо за дълги дистанции.Качеството на изработка както на каросерията, така и на интериора е на много високо ниво. Капачката на резервоара е включена към централното заключване. Максималния товар възлиза на внушителните 540 килограма. На покрива могат да се транспортират товари с максимално тегло 100 кг. Стандартно автомобилът се предлага с комплект за поправка на спукана гума, резервно колело липсва. Резервна гума и крик може да се поръчат срещу доплащане. Прави впечатление липсата на защитни лайсни, които да пазят каросерията от драскотини.Видимостта в Insignia Sports Tourer не е особено задоволителна. Зрителното поле е ограничено встрани и назад от С-колонките. Габаритите на колата са трудни за опознаване, защото предницата е силно снижена, а размерите на заоблената задна част могат само да се гадаят от мястото на шофьора. Видимостта в огледалата също е по-скоро не задоволителна. Лявото външно огледало има все пак асферична зона, която позволява по-добро виждане на обектите в „мъртвия ъгъл“. Халогенните светлини осветяват много добре, а срещу доплащане можете да поръчате би-ксенон, включително и „завиващи фарове“. Пакетът с ксенон има настройки за различни ситуации – например „градско“, „магистрала“, „дъжд“ и т.н. Дневните LED светлини пък се грижат да не останете незабелязан и през деня. От средата на 2009 се предлага и камера, която следи и разпознава знаците, регулиращи движението. Автоматичната бленда на огледалата (както вътрешното, така и двете външни) се предлага срещу доплащане.
Багажникът на Insignia Sports Tourer побира 365 литра, което е ниска стойност (например конкурентът Ford Mondeo разполага с 530 л). Причината за това е формата на каросерията, която отвътре не предлага толкова място, колкото бихте очаквали докато я гледате отвън. Ако свалите облегалките, ще вдигнете обема до 755 литра. Управлението вътре определено иска привикване. Има много бутони, някои от които са малки, с трудно разпознаваеми пиктограми. Всички те изискват повишено внимание, поне в началото. Управлението на аудиото и навигацията също искат сериозно разучаване.
Динамичните характеристики на дизеловия мотор със 160 к.с. са много добри благодарение на високия максимален въртящ момент 350 нютонметра. Независимо дали в ниските или в по-високи обороти имате по всяко време достатъчно тяга. Изпреварването е бързо и лесно, а карането без постоянно местене на скоростния лост е безпроблемно. Еластичността е малко по-лоша на шеста предавка. Все пак има какво още да се желае по отношение култивираността на 2,0 CDTI мотора, въпреки че вибрациите са в граници.Голямата колесна база осигурява много стабилно пътно поведение. Сигурното следване на посоката се подпомага от електронната програма за стабилност, която реагира рано на всеки внезапен импулс за въртене на волана. Като цяло Insignia Sports Tourer има склонност към леко недозавиване, но с това биха се справили лесно дори неопитни водачи. В завои колата почти не показва реакция при смяна на тежестта. Пътното поведение не се променя дори при напълно натоварен автомобил. Адаптивното управление на шасито позволява високи скорости в завои. Сервизните интервали на Insignia са 30 000 км или на всеки 12 месеца. 2,0 CDTI мотора има ангренажен ремък, който трябва да се смени най-късно на 150 000 километра или когато колата стане на 10 години.Ако сте пропуснали,
вижте комбито и в нашия видео тест драйв.