BMW подготви „водородна" седмица за серийно производство BMW подготви за серийно производство вариант на представителният си седан BMW Серия 7, който може да се движи както с обикновен бензин, така и с водородно гориво. Според производителите, тази комбинация е най-подходяща при все още слабата мрежа от станции за зареждане с водородно гориво.
За да приспособят BMW Серия 7 за работа и с бензин и с водородно гориво, конструкторите на BMW са видоизменили цялата горивна система, като са изработили и нова софтуеърна програма за управление на 12-цилиндровия двигател, която променя неговия режим на работа съобразно видът на използваното гориво.
Мощността е сведена до 260 к.с., а ускорението на Серия 7 от 0 до 100 км/час е за 9.5 секунди. Максималната скорост на хибрида достига 230 км/час. Естествено, тази версия на BMW Серия 7 е снабдена с два независими резервоара, първият с обем 74 литра, предназначен за бензин, а вторият, изработен от специална смес, събира 8 кг. течен водород. Така се подсигурява общ преход на автомобила от около 700 км. По думите на създателите на „водородната" седмица, това е уникален автомобил подходящ за ежедневна употреба при всякакъв режим на работа. От BMW обаче, все още не съобщават дата за начало на серийно производство на хибрида, но официалната премиера на BMW Hydrogen 7 ще бъде на Парижкия автомобилен салон и много е възможно именно там да станат ясни повече подробности за бъдещето на модела. Chevrolet Sequel - първа крачка към масов водороден автомобил на GMGeneral Motors също представи в началото на седмицата в Сан Диего „водороден автомобил", наречен Chevrolet Sequel. Това е седем-местно комби с предаване на движението към четирите колела и задвижвано от водороден двигател. Chevrolet Sequel е напълно готов за серийно производство, като единствен проблем спиращ началото на този процес е високата цена на автомобила.
Това прави масовото производство на „водородния" автомобил все още икономически неизгодно. Конструкцията на Chevrolet има три електромотора с обща мощност 188 к.с. Постига ускорение от 0 до 100 км/час за 10 секунди. С едно зареждане с водород може да измине 500 км. Макар серийното производство да е все още далеч, от GM обявиха, че Chevrolet Sequel e първата крачка към масов автомобил, задвижван с водород. Именно за да покажат това, те са избрали „народната" марка Chevrolet за своя "водороден" автомобил. От американската група заявиха, че искат да бъдат първите, които ще продадат един милион „водородни" автомобили. Според специалистите на General Motors, този вид автомобили ще бъдат произвеждани серийно още през 2010 г. Освен високата цена, сега „масовизацията" на автомобилите задвижвани от водородни горивни клетки се възпрепятства и от липсващата инфраструктура за тяхното поддържане. Само в Съединените щати ще бъдат построени през следващите години 12 000 станции за зареждане на автомобили с водородно гориво, за което ще бъдат инвестирани 12 млрд. долара. Водородният двигател работи на базата на химическите процеси между водорода и кислорода в горивните клетки, които създават електроенергия. Тя се събира в акумулатори и захранва електродвигателите на автомобила. При Chevrolet Sequel акумулаторите могат да се зареждат и по време на движение, като се използва така наречената рекуперация, или преобразуване на кинетичната енергия в електрическа при спиране на автомобила и при всяко използване на спирачката. Така част от вече използваната енергия отново се връща за употреба от автомобила.