fallback

Смарт/Smart

+ много добра изработка, висок стандарт на сигурност, добро пространствено усещане, безупречни седалки- малък багажник, силно ограничен комфорт на окачването, слабо отопление

 История на модела7/98 Представяне на модела. Версии Pure и Pulse. Два еърбега серийно. Секвенциална шестстепенна скоростна кутия. Задно предаване. Мотор: 0.6 литров бензинов с турбо и с 45 или 54 к.с.1/99 Допълнителна версия на оборедването Passion3/99 Нова електронна система за стабилност Trust Plus9/99 Нов мотор: 0.8 литров трицилиндров комън-рейл турбодизел с директно впръскване и 41 к.с.3/00 Представяне на кабрио версия. Нива на оборудване Pulse и Passion, електрически гюрук, само бензинов мотор4/01 Дизелов мотор и в кабрио версията. Бензинов мотор с 61 к.с. във версията Pulse9/01 Подобрения в модела.1/03 Преработка на модела. Нови настройки на шасито, ESP серийноКариерата на Смарт започна две години след пускането му на пазара. Комфортът в колата и резултатите от краштестовете са като на автомобил с три класи по-нагоре. За Смарт има само две мнения: или го мразите или го обичате. Между двете обикновено стои една пробна обиколка...Основните му противници обикновено никога не са карали Смарт, отричането се крепи на впечатлението от външния вид.Моторите, 0.6 литровият бензинов с турбо (от 2003 година 0.7 литров) и 0.8 литровият турбодизел дърпат много добре. Малкото отстояние на предните и задните колела обаче поставя ограничения на динамиката. Освен това инжинерите очевидно са си взели поука от провала на А-класата на Мерцедес при "теста на лоса" и са осуетили възможността за подобна маневра. Тъй като липсва серво-усилвател джуджето дава впечатление на не особено маневрено. Твърдостта на шасито също изненадва донякъде, но е много безшумно. Всички Смарт са ограничени до максималните 135 км/ч, което обаче позволява търпимо придвижване в потока на магистралата. Там влиза в употреба понижаващата оборотите шеста скорост, но при наклон или при насрещен вятър трябва да се мине една предавка надолу. Това става автоматично в моделите с автоматичната скоростна кутия, но големите паузи при преминаване от една скорост на друга изискват привикване. Пространственото усещане в този смешен малък автомобил е поразително. Предното стъкло е далече от носа на шофьора. В купето изглежда по-широко отколкото е в действителност, тъй като седалката за пътника до шофьора е монтирана малко по-назад. Следващата изненада са самите седалки. Докато други малки автомобили предлагат градински столове с подобрения, Смарт разполага с истински кресла. Страничната подкрепа, която получава тялото е безупречна, но облегалката на седалката до шофьора не може да се регулира. В краштестовете Смарт многократно доказа, че е един от най-сигурните в т.нар. микроклас. Страничните еърбегове обаче за съжаление не са част от серийното оборудване. От 99 година е серийна стабилизиращата програма Trust Plus, която може да се монтира и на по-стари екземпляри. Нейното действие се усеща при по-скоростно каране в завои, когато регулира и ограничава мощността на мотора.Суперниските разходи по-поддръжката са коронната дисциплина на Смарт, който почти няма конкуренция в това отношение. Смущаващи са високата цена на автомобила и високият разход на бензиновите мотори. Климатикът в богато остъкления Смарт е много препоръчителен, иначе през лятото колата става на сауна. Изборът на мотор е второстепенна задача, тъй като разликите в ускорението са незначителни, все пак за града дизелът е идеален. Най-често срещани повреди Електрика: в редки случаи празни акумулатори, също в следствие на дефектни генератори (98-99 г.), единични случаи на нефункциониращ стартерИмобилайзер: смущения, причинени в повечето случаи от износен или дефектен ключ (централно с дистанционно)Охладителна система: течовеОбратни повиквания в сервизите на компанията: носач на предната ос (98-99 г.), волан (5/02-6/02) 
Тагове:
fallback
fallback
Последни