Проучване показа, че по-малките селски пътища са на първо място в черната автостатистика. Именно там загиват най-много хора.
Цифрите сочат, че катастрофите с фатален край по градските пътища са точно 23% от всички подобни инциденти. Процента на загиналите по шосетата в селските райони обаче достига 56, въпреки по-малкият брой инциденти по тези места.
Причините за това са не малко: Полицейското присъствие в селските райони е значително по-слабо. Самите пътища са в окаяно състояние, а шофьорите често карат с превишена скорост. Използването на предпазен колан пък е рядко срещано явление. Като причина за цифрите в статистиката се посочва и по-вехтия автопарк в тези райони. Не са малко и случаите на неправоспособни или пияни шофьори. Не на последно място е посочено и времето, което е необходимо на спасителните екипи, за да пристигнат на мястото на инцидента. Резултатите в тазгодишната статистика са почти аналогични с тези от изминалите няколко години. Това кара все повече държави да предприемат крупни мерки срещу черната автостатистика на тези райони.В САЩ например се изграждат специални надлези, предназначени за животните, които иначе преминават през пътното платно. В някои европейски държави пък текaт кампании за безопасност на движението и използването на предпазен колан.