fallback

BMW произвежда 75 години роудстери

През тази година BMW отбелязва 75 години от началото на производството на спортни автомобили, днес известни като Roadsters.

През май 1934  BMW показва своя пръв модел спортен роудстер на автомобилното изложение в Берлин. Колата е с удължен моторен отсек, ниско челно стъкло, сгъваем покрив и е двуместна. Този модел е създаден на базата на седана 315 и е обозначен като 315/1. Арките над четирите колела са силно издути, а задните колела са напълно закрити. Двигателят е с шест цилиндъра и обем 1.5 литра с мощност 40 к.с  (29kW). По-късно към него са добавени и по-мощни версии и колата участва успешно в много състезания. След това BMW произвежда 328 Roadster с мощност 80 к.с (59kW). Този автомобил може да постигне максимална скорост от 155 км/час, но от него са произведени едва 464 броя. Следващият спортен модел идва чак през 1955 г. и дебютира в Ню Йорк. Това е BMW 507, един автомобил който ясно показва бъдещето на спортните автомобили на  BMW. Колата е с първият в света двигател V8 с алуминиев блок с работен обем е 3.2 литра, а максималната мощност е 150 к.с. (110kW). BMW 507 може да постигне максимална скорост от 220 км/час. От него са продадени точно 251 броя. Най-новата „ера Z” започва през 1988 г., когато се появява BMW Z1. Колата е с редови шестцилиндров двигател с обем 2.5 литра и максимална мощност 170 к.с. (125kW). Този роудстер има собствено тегло от 1 250 кг и ускорява от място до 100 км/час за под 8 секунди.  Максималната му скорост е 225 км/час. Общо са произведени около 8000 броя от  Z1 до 1991 г. На мястото на Z1 идва Z3, който се предлага с няколко двигателя, включително прославения агрегат с шест цилиндъра, обем  3.2 литра и мощност 325 к.с (239kW), станал популярен най-вече с  M3. Една от уникалните  Z коли беше дългата 4.4 метра Z8, която се появи във филма за Джеймс Бонд The World is not Enough през 1999 г.  Тази спортна кола е с двигателя V8 с обем 4.9 литра, който се монтира и на M5 по това време. BMW Z8 е с мощност 400 к.с. (294kW). Новото хилядолетие започва с появата на BMW Z4, който модел вече има две поколения от началото на производството му през 2003 г.  
Тагове:
fallback
  • #19
    rmwest ( преди 15 години )
    tuk sa priqtel!ako ne si karal bmw ne prikazwai-we4e sam s 2!i nqkade pi6e6e ;bmw i vsi4ki ostanali;!tazi kola ne se smenq,a i ne ostavq 4owek na pat!a audi me e ostawqlo!
  • #18
    Емо ( преди 15 години )
    BMW 507 е уникален автомобил!
  • #17
    BELEG ( преди 15 години )
    ВСЕКИ КОИТО ИМА КОЛА КАЗВА АЗ СМА ДОВОЛЕН ОТ НЕЯ КАКВАТО И ДА Е ТАКА ЧЕ ИДЕЯТА ДА СЕ КАЧИШ ДА ВРАТНЕШ КЛИУЧА И ДА СИ ДОВОЛЕН ОТ ТОВА АКО ТИ ХАРЕСВА ДОБРЕ А ТОВА ЧЕ ИМА ПОСЛЕ ПОДРАВКА ЦЕНА НА ПОДРАВКА КАЧЕСТВА И ТАКА НАТАТАККОЙТО ИМА ФРЕНСКИ КОЛИ ЗНАЕ КАКВА ИМ Е ПОДРАЖКАТА СРАВНЕНИЕ С НЕМСКИТЕ А ЗА ЯПОНСКИТЕ ДА НЕ ГОЖОРИМ....АЛФА Е ДОБАР ИЗБОР НО ИМА КОФТИ МАСТОРИ ЗА ПОДРАЖКАТА ИМ СКАПА ПОДРАЖКА И ТАКА ИНАЧЕ КАТО ЦЯЛО ДОБРЕ ОТ АЛФИТЕ НА МЕН ЛИЧНО МИ ХАРЕСВА ПО 155
  • #16
    козаря ( преди 15 години )
    прав си колега белег, но на практика колите са лаино-ако си на ти с теа работи, може ми видиш колата ми ква загадка е-датчици тъпотии...газ колко може и вАрти волана и оценяваш. бих казал алфа е наи-великата кола
  • #15
    BELEG ( преди 15 години )
    А ДЛАИ МОЖЕ ДА ТВЪРДИ ЧОВЕК КОЙТО САМО СЕ Е ВОЗИЛ ЧЕ РАЗБИРА ОТ КОЛИ МОЖЕ ДА СЕ КАЖЕ ЧЕ НЯКОИ РАЗБИРА АКО МУ Е ХОБИ ИЛИ Е УЧЕЛ ДВГА ХОБИ НЕ ДА ГЛЕДА КАРТИНКИ НА КОЛИ А ДА Е ПИПАЛ НЕЩО ПО КОЛАТА СИ ХПОРА КОИТО ЗНАЯТ САМО НА ПИШМАН МАСТОРИ ДА ХОДЯТ 20 ГОДИШНИ ДЕЧУРЛИГА
  • #14
    козаря ( преди 15 години )
    които не е сядал в z1 i z8 няя право да говори за bmw (а ако дори не ги е виждал е 100% обратен ***). Не може да разбираш от коли след обиколка петък вечер пред син сити, че и да спориш след кат си прочел списанието, по-правилно си бърши *** с него и го изяж, маняк...
  • #13
    BELEG ( преди 15 години )
    АМИ КАТО ИМАШ ЩО КОМЕНТИРАШ ТОГАВА С ПРОСТОТИИ ???МОЖЕ ДА ИМАШ НО САМО ДОНЯКАДЕ ПОЗАМИСЛИ СЕ КОИ МАРКИ СА ПОД КРИЛОТО НА VW И КАЖИ
  • #12
    .............. ( преди 15 години )
    mi da imam si predstava gore dolu
  • #11
    BELEG ( преди 15 години )
    АУДИ Е ЧАСТ ОТ ГРУПАТА VW ОТ 64-ТА ГОДИНА ТАКА ЧЕ ТИ ОТГОЖОРИХ НА ВЪПРОСАИЗОБЩО ТАКА КАТО ГОЖОРИШ ЗА ГРУПАТА VW ИМАШ ЛИ НА ИДЕЯ КОИ МАРКИ СА В НЕЯ ОСВЕН АУДИ ТАКА ЧЕ ТОЧНО В ТИЯ ГОДИНИ НА 4Х4 СА В ГРУПАТА НА VW
  • #10
    BELEG ( преди 15 години )
    АБЕ НЕ ТОЧБО ТАКА ЧОВЕКА ГО ИНТЕРЕСУВАШЕ2 ПОДОБНИ КОЛИ Ж ЕДНА И САЩА ГОДИНА ЗАШО ЕДНАТА ТОЛКОЖА А ДРУГАТА ОТЛКОВА ПАРИНЕМЖЕШ КАЖЕШ ЗА КОЛА 91 ГОДИНА СЕРИИНО ПРОИЗВОДСТВО КЛАСИКАВИЖ АКО БЕШЕ ПО СТАРА САМ САГЛАСЕН 80-ТЕ 70-ТЕ .... ОТГОВОРЕТЕ СИ НА ВАПРОСА ЗАЩО З8 Е НЯКОЛКО ПЪТИ ПО СЛАПИ ОТ 7-*** СЕРИЯ В ЕДНА И СЪЩА ГОДИНА И ЩЕ СИ ОТГОЖОРИТЕ ЗАЩО РОУДСТАРИТЕ СА ПО СКЪПИ ОТ ЛИМОЗИНИТЕ НАПРИМЕР
fallback
Последни