fallback

Volkswagen приключва с производството на Golf I

Първото поколение на Volkswagen Golf се е появило в Европа още преди 35 години, през 1974. Автомобилът обаче се произвежда до днес.

В Южноафриканската република се продава леко модернизиран с името CitiGolf. Сега от фирмата съобщават за бъдещия край на това производство, който е планиран за 2010 г. Историята на Golf I e дълга, но не много интересна. През 1974 се появява първият Volkswagen с разположен напречно и отпред двигател и това е един от първите модели с тази концепция в своя клас. Opel Kadett приема тази конструкция през 1979, а Ford Escort през 1980. Каросерията на VW Golf I e дело на ItalDesign на Giorgettо Giugiarо, като с времето тя се превърна в класика. До днес южноафриканският CitiGolf запазва възможно най-близко първоначалния дизайн отпреди 35 години. През 1976 идва първият GTI, през 1979 първият седан Jetta, a през 1980 и първият Golf Cabriolet. Продажбите на Golf I в Европа приключват през 1984, но кабриолетът се изработва чак до 1993 г. CityGolf днес се предлага с три двигателя – 1.4i (55 kW), 1.4i (62 kW) и 1.6i (74 kW), всички се комбинират с механична скоростна кутия с пет степени. От следващата година историята на производството на първото поколение Golf приключва след 36 години. Заводът в Уитънхаге в Порт Елизабет ще бъде преустроен за производство на Polo и Jetta, като преустройството ще струва на Volkswagen 275 милиона евро.
Тагове:
fallback
  • #25
    markoni 70 ( преди 15 години )
    амин
  • #24
    Дедо Поп ( преди 15 години )
    На 23.05.2009 на Пернишките гробища ще се отслужи заупокойна молитва.
  • #23
    амдин ( преди 15 години )
    "над 159 коня митото е минимум 4200 лв"грешка-"акциза"-знам че това имаше в предвид-иначе напъно съм съгласен ;)
  • #22
    kiro666 ( преди 15 години )
    Кога се слага акциз на нещо-когато имаш производство на същото и искаш да пробуташ своята стока по-лесно на местните-за да върви икономиката.Ние случайно да имаме автомобилостроителство?Не-но дано някога имаме-и то нещо свестно
  • #21
    kiro666 ( преди 15 години )
    ...както казахте и вие моделите на шевролет,форд-за америка азия и япония-които имат много по висок клас,качество и много по-добри двигатели така и не стигат до европейския пазар.Да не говорим за данъците-ако тук една кола ти излиза 35000 лева-в USA същия модел ти излиза 10000$ (или 14500лв)със всички данъции в двата случая-но тук имаме акцизи(над 159 коня митото е минимум 4200 лв),мита,завишено ддс и какво ли не още...
  • #20
    kiro666 ( преди 15 години )
    европейските автомобилни производители са наложили частично ембарго за страни производители извън европа-и какви ли не други глупости.Например сигурно знаете че до 2003 година се продаваше модела Mitsubishi Galant-и несъмнено беше един от най-добрите на пазара в сегмента си-сега за европа е забранен заради "ниска рециклируемост на материалите"-при 1250 кг само желязо-и още 400 кг пластмаси и др-пълни глупостиа моделите на нисан-maxima,laurel,Titan,Armada,Sentra Altima и дори GT-r...
  • #19
    Impreza2003 ( преди 15 години )
    Кмета на Майнатаун също щепомага до колкото може. :D
  • #18
    Impreza2003 ( преди 15 години )
    Така е защото *** които ни продават като Шевролет тук са всъщност наследниците на Деу. Нали не мислиш че имат нещо общо с Корвет и Камаро? В САЩ Шевролет е една от най-старите марки, символ на качество, а тук продават бюдежтни автомобили.
  • #17
    Анонимен ( преди 15 години )
    прав си-а тука и 1000 лева не можеш да и вземеш на тази точилка-а там в африка чужди комапнии им добиват златото,диамантите,нефта,газта,алуминий,мед и какво ли още не-и им заплащат по 10 долара на месец макс-пък отгоре на всичкото им пробутват останалите по складовете си ***.Нека сомалийците да им грабят корабите(които толкова пътуват до там не за друго а за ценни метали и горива)-та да станат най богатата държава ;).
  • #16
    123 ( преди 15 години )
    Сега направих една сметка , и ако не бъркам курса на южноафриканския ранд, цената на такъв Голф с мотор 1.6i,100 к.сизлиза 21 000лв. (100 550 ранда) с радио , боя металик и средното ниво на обрудване. Незнам само защо не пройзвеждат голф 2 , поне е малко по причличен автомобил .
fallback
Последни