fallback

Топ Новина - Акцизът Пада!

”Да, ще отменяме акциза за мощните коли от 1 януари 2010 г. И за старите, и за новите”, заяви шефката на дирекция “Данъчна политика” към финансовото министерство Людмила Елкова.

До така очакваното решение се стигна, след като упорит пловдивчанин накара държавата да се откаже да събира акциз от по няколко хиляди лева върху внасяните в страната мощни автомобили, съобщава вестник 24 часа. През 2007 г. той внесъл в България старо BMW 530d, на което били начислени такси от 4900 лв. Според него той не дължи цялата сума, защото колата е внесена от ЕС.“Наложеният акциз противоречи на договора за Европейската общност, който регулира общите митнически правила”, пише в изложението на Калинчев до съда."Позицията ни е, че след като страната ни към датата на присъединяване не е предявила резерви по отношение на акцизите, не би трябвало да допуска подобно двойно облагане за европейски стоки", обясни адвокатката на Калинчев, Катина Бончева.В момента държавата прибира по 700 лв. за нова кола над 163 конски сили плюс 90 лв. за всяка 1,34 к. с. отгоре. За колите втора употреба пък облагането е по 35 лв. на конска сила за тези с двигатели между 163 и 201 к. с. и по 60 лв. за по-мощните.Преди да съди държавата в Люксембург, пловдивчанинът обжалвал акта в регионална митническа дирекция в Пловдив и печели делото. Решението му обаче е обжалвано пред Върховния административен съд, който го праща в Люксембург. "Производството пред съда на Европейските общности цели да се даде тълкуване на европейските норми, а не да присъди обезщетение", обясни адвокат Бончева."Радвам се, че ще спестим на хората след нас доста пари", бе коментарът на бащата на Петър Калинчев.Решението на Евросъда вероятно ще засегне автомобили, внесени 2007-2009 г., обясниха експерти. Тогава държавата ще трябва да възстанови акциза, прибран незаконно.
Тагове:
fallback
  • #36
    yavor ( преди 15 години )
    predishnia komentar e primer za tova koeto pisah predi malko
  • #35
    PINKO ( преди 15 години )
    ot koga ya chakam tazi novina edin 8-mak benzinov sam si nabelyazal 2005g. 4.2 litra 334 konya kato i turya edna gazova za 1200 leva s 80 litrova butilka,DO SOFETO I OBRATNO ZA 120 LEVA ! Oh banya oh kef selskata banya golyam kef!!!
  • #34
    Badi ( преди 15 години )
    Seki s mnenieto si za men savremnite koli za normalni hora sa s mo6nost do i malko nad 200konq . Tejesta na danaka trqbva da obratno proporionalen na godinata na proizvodstvo!!!
  • #33
    yavor ( преди 15 години )
    kolite nad 150k.c. danak po 3. nad 170 po 5.nad 190 po 10,a do 140 chuvstvitelno da se namaliat danacite.v momenta danacite sa niski do 100 k.c.koeto ne e mnogo pravilno zashtoto savremenite koli za normalni hora sa do 150 k.c. nad tazi norma sa ili za hora s vazmojnosti koito triabva i mogat da plashtat dosta po skapo za tova udovolstvie ili za malki kompleksari koito sa napalno bezotgovorni shofiori.sega ako padne akciza i vnesat stari moshtni koli triabva da biagame ot patishtata
  • #32
    vladi ( преди 15 години )
    Няма как един такъв закон да влезе в сила, заради приетите при присъединияването ни в ЕС договори и по-точно този, уреждащ митническите правила. Въпросът според мен е - не колите да се отсяват по "възраст", а по състояние. Нищо не пречи една 30 годишна кола да се внесе и да се кара, ако преди това собственикът и се е погрижил да е достатъчно сигурна на пътя и екологична.
  • #31
    so-so ( преди 15 години )
    Ама верно главно над 10 годишни клозети се вкарват!По-тъжното е,че хората които дават пари за тях си мислят,че те имат някаква по-висока стойност,освен за автоморгите.
  • #30
    Badi ( преди 15 години )
    ot men za posta podkrepqm anti-secand hand kapniqta. Neka iz4istim ulicite ot kopleksrite s darti ko4ini (bmw,audi,golfve i vis4ko staro)
  • #29
    аз ( преди 15 години )
    браво на предишния коментар !
  • #28
    реалист ( преди 15 години )
    Няма ли българина най после да види къде се намира и да започне да мисли по трезво.вместо да подкрепяме по някъкав начин автомобилите който са с малки разходи за гориво и поддръжка сме тръгнали да се кефим за акциза.аз съм за увеличаване на акциза за тези коли и за стимулиране на нови малки и среден клас коли. а е и краино време да се забрани вноса на коли над 10 години.Ние сме малко голо на голямо.
  • #27
    fordf350 ( преди 15 години )
    браво бе ашколусн
fallback
Последни