+ много добро поведение на пътя, силни спирачки, приятно окачване, порядъчно оборудване за сигурност- отчасти непрактично обслужване, стеснено пространство за влизане отзад
История на модела 3/88 Представяне на модела 121 с 3 врати. 1.4 литров мотор с 60 к.с.4/91 Представяне на обновената заоблена 121, възможност за нагъващ се шибидах5/96 Представяне на нов модел на базата на Форд Фиеста, 3 или 5 врати, два еърбега, мотори от 50 до 75 к.с., между които и един 1.8 литров дизел.2/00 Подобрения в модела1/03 Смяна на модела с Мазда 2
Мазда 121 всъщност е Форд, продаван под друга маркаПроизвежданите от средата на 96 г. Форд Фиеста и Мазда 121 всъщност са близнаци. Само в гамата на моторите има малки разлики. Затова японската кола трябваше да се откаже от идеалния 1.4 литров мотор с 60 коня. Такава мощност предлагаше само дизеловата версия. Вместо това клиентите можеха да избират между 50 и 75 к.с., между които зееше голяма празнота. Все пак добрият замисъл и конструкцията дават много добри качества на 121, основното от които е чудесното поведение на пътя. При това положение и яките спирачки са задължителни, но ABS се предлагаше само като опция, с изключение на топверсиите Sportive и GLX. В добавка имаше два еърбега серийно, а след подобренията в модела, направени в началото на 2000 година и два странични.В сравнение с Форд Фиеста търсенето на 121 втора ръка е значително по-слабо, което позволява постигане на много изгодни сделки. 1.3 литровия 16v мотор с 75 коня е особено жизнен и дава на 121 чудесна за градско и извънградско каране пъргавина. Най-често срещани повреди: Мотор: някои дефекти от 96-97 г.г., смущения в работата на винтилите и прегорели гарнитури на главатаЗапалване: проблеми с имобилайзера, намокрени свещиЕлектрика: дефектни генератори, проблеми с магнитния шалтер на стартераДефектни съединители и неуплътнени съединения на хидравликата