Mazda планира да започне серийно производство на новото поколение на роудстера MX-5 след три години.
Вече се знае, че заместникът ще бъде с намалени размери в сравнение със сегашното поколение. Двигателите също така ще бъдат различни, колата ще изглежда по-спортно и ще бъде с около 10% по-лека от сегашната. Теглото й ще бъде малко над 1000 кг.
Според предварителна информация, бъдещия роудстер ще се произвежда на нова платформа, която ще бъде използвана и за спортното купе Mazda RX-9, която ще смени
RX-8. Новата Mazda
MX-5 ще запази разположението на двигателя н предната част и предаването към задните колела. Двигателите ще бъдат съвършено различни от днешните, те ща са по-икономични и компактни с обем 1.4 и 1.6 литра, бензинови турбоагрегати с непосредствено впръскване на горивото. Тяхната мощност ще бъде съпоставима с тази на двигателите с обем 1.8 и 2.0 литра, които сега се монтират на спортния роудстер. Скоростната кутия ще бъде ново поколение с два съединителя. Според изданието GoAuto, много променена ще бъде и Mazda RX-9, която ще има изцяло нов дизайн и роторен 1.6 литра двигател с мощност 268 к.с. Той ще бъде с 20% по-икономичен от двигателя монтиран сега на RX-8.