fallback

Audi S4 и S5 – с четири цилиндъра под капака

Немците съкращават броя на цилиндрите при S4 и S5, но в същото време оптимизират динамичните им показатели.

Ако ви е изненадала липсата на V8 двигател в новото Audi S4, по-добре седнете, докато чете статията.В специално обръщение до медиите главният инженер на Audi – Михаел Дик (Michael Dick) заяви, че в новата версия на Audi S4 и S5, която ще се появи през 2014 година, ще се интегрира четирицилиндров турбо мотор.Логичният въпрос, който последва, бе: "Как е възможно този двигател да подсигури достатъчно мощ за S моделите на компанията?"Михаел Дик обясни, че новите модели ще бъдат значително по-леки от настоящите и при композирането им ще се използва голямо количество леки материали като алуминий и магнезий.Дик допълни, че промените ще допринесат за намаляването на вредните CO2 вредни емисии и за понижаването на потреблението на гориво. Стана ясно още, че използването на по-голям процент алуминий и магнезий няма да повлияе негативно върху сигурността на автомобилите и ще оптимизира динамичните им показатели.Немците вече са направили пробна обиколка на Nurburgring с прототип на новото Audi S5. Колата е пресякла финала с 8 сек преднина, пред настоящия модел.Тестваните прототипи на Audi S4 и S5 модел 2014, изглеждат аналогично с настоящите версии, но германците споделиха, че продуктовите версии на новите S модели ще заемат много от дизайна на предстоящия А7, който е базиран на Audi Sportback Concept.Този ход на Audi е напълно логичен и очакван. Вече писахме, че главните конкуренти от Mercedes се лишиха от повечето V12 двигатели, а BMW заложиха на по-малки турбо-двигатели с цел намаляване разхода на гориво и вредните емисии.
Тагове:
fallback
  • #12
    ko6o ( преди 15 години )
    Ave az li sa barkam ili si4ki Carreri sa s turbo?????? Daje 2 :D
  • #11
    Bob ( преди 15 години )
    Достатъчно съм чел, за да видя , че 6.5 AMG е дабеч по-добър просто защото е битурбо. Имаш далеч по-висок въртящ момент, оттам и по-висока мощност на ниски обороти - демек ако искаш спортен автомобил, който да ти чупи врата като тръгваш това ти трябва. А за 6.3 не съм си и помислил да кажа, че не струва или нещо подобно - двигателя е супер, но не може да се сравнява с 6.5. За съжаление и разликата в цената е повече от драстична.
  • #10
    Анонимен ( преди 15 години )
    Самоче 65 е 12 цилиндъра и битурбо.... 63 е 8 цилиндъра и е атмосферен... кво има да им сравняваш..... те са съвсем различни (освен че и двата дават космическа тяга и мощност) 12 цил е класически с малки цилиндри 0,5л докато 8 цил има обем на един цил от близо литър, и на всичкото отгоре е бързооборотен... абе ... я седни прочети малко за двигателите преди да даваш мнения
  • #9
    Bob ( преди 15 години )
    Най-наточените поршета GT2 са с турбо. Вярно е за Ламботата и Ферари, но погледни кога тези автомобили разгръщат потенциала си. На 6000-8000 оборота и са с 6 литрови двигатели. Само сравни атмосферния 6.3 AMG с 6.5 AMG. И между другото 6.5 е всъщност 6 литра, 6.3 е повече.
  • #8
    RWD ( преди 15 години )
    There is no replacement for displacement! За тези, които са на ти с езика. Турбо, турбо, ама ако беше 6 цилиндрово и с по-голям обем, щеше да е още по-бързо съответното Ауди. Всички тези промени са заради рестриктивната политика на ЕС относно вредните емисии. Те лека-полека ще убият спорните емоции на обикновения гражданин. ЕС иска всички да караме Смарт, Фиат Панда, Тойота IQ, VW Up и др. подобни.А познавача BOB, който е написал "Спортна кола без турбо -смях" да отиде да се посмее на Porsche GT3, на моделите на Ferrari, Lamborghini и много, много други. Атмосферния двигател има своите предимства, големия обем също. В автомобилите всичко е въпрос на компромис.
  • #7
    Анонимен ( преди 15 години )
    Само аз ли прочетох статията? Не прочетохте ли ,че при тестовете 4 цилиндровото Ауди е било по-бързо от 8 цилиндровото. Естествено и по-икономично. Кво повече ти трябва! Хем по-бърза, хем по-икономична,лека, по-малко вредни емисии(което е и главната причина за намалянето на обема на моторите) и т.н. само плюсове.
  • #6
    BOB ( преди 15 години )
    Евала Иване. Спортна кола без турбо - смях. Същевременно турбо компресорите са истинското въплъщение за технологична ефективност в автомобилостроенето.Получаш по-висок въртящ момент при ниски обороти, оттам повече конски сили, дърпа повече, харчи по-малко.
  • #5
    Иван ( преди 15 години )
    А бе като ви чета, все едно съм попаднал в американси форум за автомобили - не ви било харесвало да са с 4 цилиндъра!!! Ами не ги купувайте тогава! Бих предпочел възможно най-малкият двигател с турбо пред голяма атмосверка!Малък разход, добра динамичност, по-малко тегло, високи технологии - какво да искаш повече? И мен ме кефи мъркането на огромен двигател под капака, но като имам в предивид цената, данъците и разходите- да живее якото ТУРБО !
  • #4
    NANI ( преди 15 години )
    Aуди няма да се откажат от 12-цилиндровите чудовища,но ше ги направят дизелови,а колкото до S4 и S5 и на мен не ми допада идеята за 4 цилиндров мотор,не вярвам да имат убийствения рев на V8:)
  • #3
    nqkoi si ( преди 15 години )
    bate ti koga shte karash takava kola, da te pitam az?
fallback
Последни